יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אולמרט מבקר את מדיניות נתניהו

בנאום שנשא היום, הכריז אולמרט בתחילת דבריו כי לא יבקר את המדיניות של הממשלה הנוכחית, אך לא התאפק. הוא עקץ את נתניהו מבלי לפסוח על שום סעיף

ראובן שטיין, ל' בשבט תש"ע - 14/02/2010 22:39
שני אמירות לעם אחד: בנאום שנשא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט היום (א') בפני המועדון העסקי-אקדמי, אמר כי "ראוי ונכון לתת לממשלה הזדמנות לפעול לפי היעדים שהגדירה. אני לא אחלק ציונים וגם לא אביע דעות על מה שהיה בשנה שעברה. הרבה יותר חשוב מה שיהיה. הסגנון של להתנפל ולקעקע ממשלה, זה לא משהו שאני רוצה לקחת בו חלק".

דקות אחר כך, כאילו לא רצה להימנע מהטחת ביקורת, עקץ אולמרט את נתניהו וביקר את מדיניות ממשלתו בחריפות, מבלי לפסוח על שום סעיף, כמעט.

הוא הדגיש את מורת רוחו מהיחס העוין של ישראל כלפי ארדואן, סיפר על קשריו ההדוקים עם מלך ירדן תוך כדי שעקץ את היחסים הקרירים של הממשלה הנוכחית איתם, הצטער על תקציב החינוך שירד "במקום שיוכפל", והכריז כי הצעת השלום שלו היא הטובה ביותר שניתנת להציע. "בסופו של דבר המדינה תצטרך לסגת מרוב השטחים", אמר, "וצריך לעשות את זה כמה שיותר מהר, הזמן שעובר הוא לרעתנו בנושא מדינה אחת לשני עמים".

"הטורקים שימשו מתווכים הגונים ואיכותיים, והביאו את המגעים הבלתי אמצעיים לכמה שעות לפני מפגש פומבי עם שר החוץ הסורי", סיפר אולמרט, "אך המציאות דרשה פעולה כואבת בעזה. היה ברור שההתקפה החריפה יצרה דילמה לראש ממשלת טורקיה.

"היו עוד אנשים בעולם שלא אהבנו את שאמרו, אך פעלנו לא להחרפה, אלא להרגעה. יצרתי קשר שבועי עם מלך ירדן, כדי שיהיה אפשר להגיע לתוצאות. עשיתי מאמץ גם לנהל יחסים עם ממשלת רוסיה.

"בניגוד להלך הרוח שמנסים לטעת בציבור, המהלך המדיני שיביא לשלום הוא לא חלום. זה דבר חיוני ודחוף. בתקופתי, גם בתקופת המו"מ הייתה בנייה בשטחים. לא היה לאף אחד סוד, שבשטחים בונים פה ושם. אמרתי לכל הצדדים שלא אעסוק בזה, כי אם אעסוק בזה, לא אוכל לנהל משא ומתן רציני".

"יש חלק בחברה הישראלית שחושב שדבריי הם כפירה", הוסיף אולמרט, "אני מאמין שהרוב המכריע בציבור, יקבל הכרעה דמוקרטית. שלא יהיה ספק, אנו ניסוג מרוב השטחים, וצריך לעשות את זה כמה שיותר מהר. הזמן שעובר הוא לרעתנו בנושא מדינה אחת לשני עמים".

בסוף דבריו הוא אמר כי אם יש סיכוי להסדר, זה על בסיס מה שהציע לאבו מאזן. "הם חייבים להשיב על ההצעה שלי, כדי שנוכל להשלים את מה שכמעט סיימנו".