שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

בית חב"ד בפונה: הפעילות נמשכת כרגיל

לאחר שעות מורטות עצבים נראה כי אין יהודים בין הנפגעים בפיגוע בהודו. עדות מבית חב"ד: "היה פיצוץ אדיר וכל הבניין שלנו זז ורעד, אבל לא נגרם כל נזק"

חיים שפיגל כ"ט בשבט תש"ע - 13/02/2010 23:25


הפיצוץ שאירע הבוקר בפונה שבהודו נשמע היטב בבית חב"ד השוכן במרחק שני בניינים מבית הקפה בו אירע הפיגוע. אולם איש מבין השוהים במקום לא נפגע. מלבד המטיילים הישראלים ואנשי חב"ד דרים בעיר עוד 15 משפחות ישראליות, אך ככל הידוע איש מהם לא נפגע.


"המקום נמצא ממש שני בניינים מאיתנו", סיפר לתקשורת אחד הנוכחים. לדבריו, בעיר דרים 15 ישראלים וככל הידוע איש מהם לא נפגע.
"היה פיצוץ אדיר וכל הבניין שלנו זז ורעד, אבל לא נגרם כל נזק. בהתחלה חשבנו שזה קורה אצלנו, ורק לאחר כמה שניות הצלחנו להבין שזה קרה במקום אחר. אבל לפני שהספקנו לעשות משהו, ממש תוך כמה שניות כבר שמענו את הסירנות הבוקעות מניידות המשטרה שחשו למקום".


עברנו בכל בתי החולים אליהם הועברו הנפגעים מצאנו שם יהודים או ישראלים כך אמר שליח חב"ד באזור, הרב בצלאל קופשיץ, בראיון לגלי צה"ל אולם ציין קופשיץ ישנם גופות שעדיין בשלבי זיהוי, אך ככל הנראה גם כאן לא מדובר בישראלים.


במדינה דרים כ 7.5 מליון תושבים כשחלק ניכר מהם הינם מוסלמים. לעומת זאת דרות במדינה בסך הכול 15 משפחות ישראליות. בעבר נהגו ישראלים רבים לבקר בפונה, אולם בתקופה האחרונה, בעיקר בעקבות הפיגוע בממובאי, חלה ירידה חדה בכמות הישראלים המבקרים באזור.


למרות הירידה בכמות הישראלים המגיעים לפונה, במרכז חב"ד ניכרת תכונה במשך כל שעות היממה. לכך גם תורמת רמת האבטחה במקום. ככלל, אבטחת האתרים הישראלים באזור זכתה בחצי שנה האחרונה לתגבור משמעותי ובבית חב"ד חשו בכך היטב.


ממשרד החוץ הישראלי נמסר כי "הקונסוליה במומביי עומדת בקשר עם מפקד המשטרה בפונה ובודקת את עניין הימצאותם של ישראלים בין הנפגעים, בינתיים אין כל מידע בעניין".