יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אחד המועמדים החרדים פורש מהמרוץ לחברות בעיריית ניו יורק

המועמד החרדי, ר' נחמן קאלר, הסיר את מועמדותו לתפקיד חבר עיריית ניו יורק. כעת נותרו שני מתמודדים חרדים

יוסף פפר, ניו יורק כ"ז בשבט תש"ע - 11/02/2010 21:07

ההודעה הדרמטית של פרישתו של ר' נחמן קלר בעיצומו של מירוץ הבחירות לקונסוליה במחוז 44, התקבלה בקהילה החרדית בהפתעה גמורה.

המירוץ לבחירות התנהל הפעם באווירה סוערת במיוחד שכן זו הפעם בהיסטוריה, בה מתחרים ביניהם כמה מתמודדים חרדיים על חברות בקונסוליה. ר' נחמן שפרש מהמירוץ הותיר את הזירה לשני המועמדים האחרים, המבקשים לכבוש את התפקיד בעזרת קמפיינים סוערים.


בעוד כחודש ייתקיימו בחירות לקונסוליה, במחוז ה-44, המייצגת את רובה של העיר החרדית בורו פארק, וכן חלקים ממידווד, בנזהורסט ועוד שכונות חרדיות.


עד עתה כיהן בתפקיד ר' שמחה פלדר במשך כעשר שנים, שניצל את כוחו, לטובת מוסודת התורה והחסד, ולמעל כלל התושבים, חרדיים וכלליים כאחד. לפני תקופה שודרג ר' שמחה לתפקיד סגן מבקר העירייה זאת לאור ההצלחות הרבות שנרשמו לזכותו. בעקבות כך נאלץ ר' שמחה לפרוש מתפקידו בקונסול ופתח את הדרך עבור ארבעה מתמודדים שמתחרים על התפקיד. 


מערכת הבחירות נכנסה להילוך גבוה כאשר העסקנים ר' דוד גרינפלד, ר' נחמן קלר, ור' יוסף (זשאו) לזר. מתמודדים ביניהם על התפקיד. שלושתם עסקנים מוכרים שקיבלו את תמיכתם של מוסדות תורה כאלה ואחרים. השלושה הפעילו כל אחד קמפיין משלו, והצליחו לסחוף את הציבור אל אווירת הבחירות. כעת, עם פרישתו של ר' נחמן, מתחרים ביניהם שני מועמדים בלבד. עובדה שגורמת למערכת הבחירות להיות סוערת במיוחד.