יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המפלגות החרדיות נגד חוק היורדים: עוד מאה אלף קולות למפלגות רוסיות

יהדות התורה במאבק נגד חוק היורדים. החשש: קרוב למאה אלף עולים מרוסיה שחזרו לארץ מוצאם עלולים להשפיע על תוצאות הבחירות הבאות בישראל, ולחזק את המגמה האנטי תית של מפלגות המגזר. ראש הממשלה מנסה לקדם את הצעת החוק כדי לזכות בקולותיהם של אזרחי ישראל בחו"ל המזוהים עם הימין

חיים שפיגל כ"ז בשבט תש"ע - 11/02/2010 18:45

יהדות התורה יוצאת למאבק נגד "חוק היורדים", שהצעה לחוקקו הוגשה השבוע בכנסת. על פי הצעת החוק, תינתן זכות הצבעה לאזרחים יורדים, החיים כיום בחו"ל. כיום מדובר על כ - 700,000 ישראלים החיים מחוץ לגבולות המדינה. עד היום לא ניתנה להם זכות הצבעה. החוק הוצג בתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, ככל הנראה, בשל העובדה כי על פי פילוח סקרי דעת קהל, רוב היורדים הינם בעלי דעות ימניות, עובדה העשויה לחזק את כוחו בבחירות הקרובות.


החשש העיקרי, כך לדברי יו"ר הוועדה לפניות הציבור, ח"כ ר' אורי מקלב, הוא מפני קרוב למאה אלף עולים לשעבר שחזרו לארץ המוצא - רוסיה. אלו עשויים להעניק את קולם למפלגות המייצגות את עולי רוסיה בישראל, הנחשבות כמפלגות בעלי מגמה אנטי דתית.


מקלב מוסיף כי הצעת החוק עשויה לגרום לתקלות נוספות "אני לא מבין את ראש הממשלה," אומר מקלב "הרי הצעה מעין זו תגרום לבעיות חוקיות רבות. מי יפקח על הבחירות שם? מי ידאג שאין שחיתויות? הרי מדובר ב-700,000 מצביעים. תהיה מערכת פיקוח? וגם אם הכל יהיה כשר, לא חבל להרוס את היחסים הפנימיים בקהילות היהודיות בחו"ל? הרי היום חיים היהודים בגולה בשלום ובאחווה, זה לצד זה, לא חבל להרוס את הכל בגלל גחמות פוליטיות?"

שישלמו להם גם קיצבאות ביטוח לאומי


מקלב מצביע על אבסורדים נוספים בהצעת החוק. "אומרים לי שארה"ב יש זכות לכל אזרח להצביע גם אם הוא מתגורר במדינה אחרת. אבל צריך לזכור שהשלטון האמריקאי משלם גם קצבאות לתושבי הדרים מחוץ לתחום המדינה. בישראל לעומת זאת, מי שעוזב את הארץ נשללת ממנו הזכות לקבלת קצבאות הביטוח הלאומי. אם אכן המדינה רואה בו כאזרח, עד כדי קבלת הזכות להכרעה על אופן התנהלותה של המדינה, מדוע שלא יקבלו גם את הקצבאות שמקבלים אזרחי ישראל.


יצויין, כי גם סיעות השמאל מנהלות מאבק חריף כנגד החוק, זאת בעקבות חששם שנטייתם הימנית של המצביעים מחו"ל, עלולה לפגוע בכוחם הפוליטי.