יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

חוק היורדים: המחאה הציבורית

סיעת קדימה פתחה במסע החתמה של קצינים בכירים בדימוס נגד חוק היורדים שיעלה ביום ב' הקרוב בוועדת שרים לענייני חקיקה

איתן פריד כ"ז בשבט תש"ע - 11/02/2010 07:26
 חוק היורדים יעלה ביום ראשון הקרוב בוועדת שרים לענייני חקיקה, אך בינתיים הקרב התלהט יוצא מגבולות בית המחוקקים: סיעת קדימה פתחה במסע החתמה של קצינים בכירים בדימוס נגד החוק.
 
ראש החותמים הוא הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף אמנון ליפקין שחק שיצא נגד החוק המוצע לצד מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב-ניצב שלמה אהרונישקי. עוד חתמו: האלופים במיל' עמוס ירון, עמי איילון, עמירם לוין, יצחק בן ישראל, דני רוטשילד, עמוס לפידות, אייל בן ראובן, גדעון שפר, נתן שרוני ומנדי (מנחם) מרון.
 
תחת הכותרת "בוחרים רק בישראל", הצהירו בכירי מערכת הביטחון בדימוס בחתימתם כי "אנו החתומים מטה, אזרחי מדינת ישראל שהקדשנו את מיטב שנותינו להגנה על מדינת ישראל וביצור ביטחונה, מאמינים כי הזכות לקבוע את ההחלטות במדינה צריכה להישמר בידי אלו החיים בה וקובעים בה את עתידם; ומתנגדים לכל הצעה שמטרתה להעניק זכות חשובה זו למי שבחר לעזוב את מדינת ישראל ולקבוע את עתידו במדינה אחרת".
 
בשיחה עם כלי התקשורת אמר ח"כ זאב בילסקי - מי שעומד בראש מטה המאבק של קדימה - כי ככל הנראה ביום ב' הקרוב יערכו אנשיו כנס אשר ייאבק גלויות נגד החוק המוצע. "אני מקווה שבסופו של דבר השכל הישר יגבר, והם יירדו מהצעת החוק הזאת", אמר.
 
כזכור, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע את רצונו לקדם את הצעת החוק של ישראל ביתנו, על פיה לאזרחים המחזיקים בדרכון ישראלי עשר שנים לפחות תוענק האפשרות להצביע בבחירות הכלליות וגם במידה ואינם חיים בארץ. בישיבת סיעת הליכוד בתחילת השבוע, הסביר נתניהו כי יתמוך בחוק המוצע משום שהוא "תורם לקשר ולעוצמתה של ישראל".
 
אך יצאה ההודעה וסיעות הבית הודיעו על התנגדותן. ביניהן סיעות העבודה, ש"ס ויהדות התורה. בש"ס הודיעו כי יתמכו בהצעת חוק אשר תתיר הצבעה רק לסטודנטים, שליחים מטעם המדינה ואנשים השוהים בחו"ל למשך תקופה קצרה בלבד.
 
ביהדות התורה הסבירו כי התנגדותם נובעת בשל ההתנייה המוצגת בחוק ולפיה רק אדם שעבר שירות צבאי בישראל יוכל להשתתף בהצבעה בחו"ל – דבר אשר יוביל בהכרח לאפליה אבסורדית בקרב המצביעים הפוטנציאליים בחו"ל.