יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד החוץ מאיים: צו המעצר יפגע בקשרים בינינו

לאחר הצו השני המוצא נגד נבחרים ישראלים אשר חפצו לבקר בבריטניה, הוציא הבוקר (ג') משרד החוץ הודעה נחושה, בה המבהיר כי צו המעצר נגד לבני שהוצא בבריטניה עלול לפגוע ביחסים בין המדינות. "מתנגדים למהלך הציני"

איתן פריד כ"ח בכסלו תש"ע - 15/12/2009 09:36

האם יחסי ישראל ובריטניה ידרדרו למשבר דיפלומטי בעקבות הצו? הדיווחים הבריטים אודות צו המעצר שהוציא בית המשפט בבריטניה נגד יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת לבני (קדימה), מעוררים סערה בישראל. משרד החוץ פרסם הבקר (ג') הודעה רשמית, בה כתב כי הוא מתנגד להחלטה הבריטית, וכינה אותה "צינית". בהודעת משרד החוץ נכתב איום מרומז, כי אם בריטניה לא תקטול את קו הצווים שמנפיקים בתי המשפט נגד נבחרים ישראלים הבאים לבקר במדינה, לא תוכל מדינתם ליטול חלק במאמצי השלום במזרח התיכון.


"אנו דוחים את המהלך המשפטי הציני בבית המשפט נגד יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, ביוזמת גורמים קיצוניים", נמסר בהודעה. מוקדם יותר אישר ה'גרדיאן' הבריטי את קיומו של הצו. עורכי דין המייצגים גורמים פלסטינייים בבריטניה בקשו מבית המשפט להוציא צו מעצר נגד לבני, בשל מעורבותה במבצע 'עופרת יצוקה' שערך צה"ל בעזה לפני שנה.


"ישראל מבקשת להזכיר שבימים אלה, ישראל ובריטניה נמצאות במאבק משותף נגד הטרור העולמי וחיילים בריטים פועלים למיגורו בזירות רבות בעולם. ישראל קוראת לממשלת בריטניה לממש אחת ולתמיד את הבטחותיה ולמנוע ניצול לרעה של מערכת המשפט הבריטית נגד ישראל ואזרחיה בידי גורמים אנטי-ישראלים", נכתב עוד בהודעה.


במשרד החוץ לא הסתפקו בגינוי, והוסיפו לבריטניה איום מרומז, לפיו: "היעדר פעולה נחרצת ומיידית לתיקון המעוות פוגע ביחסים שבין שתי המדינות. אם מנהיגי ישראל לא יוכלו לבקר בבריטניה באופן נאות ומכובד, יהווה הדבר מטבע הדברים מכשלה של ממש בפני רצונה של בריטניה למלא תפקיד פעיל בתהליך השלום במזרח-התיכון". נכתב.


יש לציין, כי לבני הינה הגורם הישראלי השני המעורב בעופרת יצוקה, שבית המשפט הבריטי יצא נגדו. שר הבטחון, אהוד ברק, אשר נתקל בבעיה דומה כאשר ביקר בלונדון.


בתגובה לדברים, פרסם משרד החוץ הבריטי הודעה, ובה כתב, כי "בריטניה נחושה בדעתה לעשות ככל שביכולתה כדי לקדם את השלום במזרח התיכון ולהיות שותפה אסטרטגית של ישראל", נמסר, "כדי לעשות זאת, מנהיגי ישראל צריכים להיות מסוגלים להגיע לבריטניה לשיחות עם הממשלה הבריטית".