יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הולך ומסתבך: ג'ון דמיאניוק חשוד בדריסת יהודי לאחר המלחמה

התביעה בגרמניה חוקרת חשד כי דמיאניוק, היה מעורב ברצח של אדם נוסף, כשנתיים אחרי המלחמה

דוד שמואלי כ"ז בכסלו תש"ע - 14/12/2009 16:00
ג'ון דמיאניוק מנסה לחמוק מזרועות הצדק במינכן, אך ייתכן כי יועמד לדין בשל פרשה אחרת. התביעה בגרמניה חוקרת בימים אלה חשד כי דמיאניוק, היה מעורב ברצח של אדם נוסף, כשנתיים אחרי מלחמת העולם השנייה.
 
התביעה הכללית בעיר אוּלְם דיווחה היום (ב') כי היא חוקרת חשד לרצח שהתקיים לכאורה ב-1947, בשעה שעבד דמיאניוק כנהג משאית בשירות מעצמות המערב אשר פעלו לשקם את גרמניה. "אנחנו מנסים לאתר ראיות נוספות המוכיחות היכן הוא היה בזמן המקרה", סיפר דובר התביעה באולם, מיכאל בישופברגר, לסוכנות הידיעות AFP.
 
התביעה הגרמנית מסרבת למסור פרטים על החקירה, עם זאת כמה כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי דמיאניוק חשוד שדרס למוות אדם אחר על ידי משאיתו.
 
על פי הדיווח, הנרצח היה כפי הנראה יהודי, עם זאת לא ברור האם זה היה המניע לתקיפה. דמיאניק עצמו טוען בנחרצות שבתום המלחמה הוא שהה במחנה פליטים צפונית-מזרחית למינכן ואף גויס לשורות צבא ארה"ב. דמיאניוק שירת בבסיסים שונים ברחבי גרמניה עד 1951, כשאז עזב את המדינה והיגר לארה"ב.