יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

ישיבת הממשלה: עימות בלתי נמנע בסוגית מפת אזורי העדיפות הלאומית

מחלוקת צפויה להתפתח בישיבת הממשלה בסוגיית מפת אזורי העדיפות הלאומית בין שרי העבודה לנתניהו סביב הענקת עדיפויות להתנחלויות שמחוץ לגושים. גם בש"ס שוקלים להתנגד להצעה בשל "דחיקת ישובי פריפריה ואי הכללת ישובי מפונים מגוש קטיף"

דוד שמואלי כ"ו בכסלו תש"ע - 13/12/2009 07:32
ממשלת ישראל תתכנס הבוקר (א') כדי לקבל החלטות בסוגיה המרכזית העומדת על הפרק: מפת אזורי העדיפות הלאומית.  
 
כפי שזה נראה לעת עתה, צפויה מחלוקת לא פשוטה בסוגיה בין הסיעות והשרים בממשלה. ליבת המחלוקת היא בין שרי העבודה לראש הממשלה בנימין נתניהו סביב הענקת עדיפויות להתנחלויות שמחוץ לגושי ההתיישבות.
 
גם בש"ס שוקלים להתנגד להצעה במידה ולא יוכנסו בה שינויים. לדברי השר ישי, הסיבה להתנגדות היא "דחיקת ישובי פריפריה ואי הכללת ישובי מפונים מגוש קטיף". לדברי בכירים בש"ס, שרי המפלגה יהיו מוכנים להתפשר במידה ותימצא תמיכה וסיוע חלופי למקומות הללו.
 
בשעה זו עדיין לא הוכרע האם אשקלון ומעלה אדומים תיכללנה במפת התעדוף הלאומית החדשה. במקביל, מנכ"ל משרד רה"מ הזהיר את נתניהו כי שינוי ברשימת היישובים לא יעמוד במבחן בג"ץ – ואף יגרור עלויות משמעותיות.
 
בהודעה מיוחדת מטעם ראש הממשלה נמסר ביום חמישי האחרון כי הדברים נבחנים, אך נקודת ההכרעה עדיין לא הגיעה. גם בדבר מועד ההצבעה בנושא עדיין לא הושגה החלטה. שר הביטחון אהוד ברק מבקש לקיימה רק בשבוע הבא, בעוד ראש הממשלה שואף להכרעה עוד היום. "איננו יודעים עדיין אם ההצבעה אכן תתקיים בישיבת הממשלה בבוקר", אמרו בליל אמש בלשכת ברק.
 
ובצל המחלוקת בממשלה, כבר נשמעים ניצני הביקורת באירופה. האירופים טוענים כי משמעותה בפועל של התוכנית, הינה חיזוק משמעותי ליישובים העלולים להיות מפונים במצב של הסדר עתידי עם הפלסטינים – דבר המטיל ספק בכוונות ממשלת נתניהו למשא ומתן מדיני באזור.