יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איראן רכשה חלקי פצצה גרעינית

בצל כשלון השיחות עם איראן, מתקבל הדיווח כי דרך טיוואן קונה המדינה חלקים להרכבת פצצה גרעינית

איתן פריד כ"ד בכסלו תש"ע - 11/12/2009 09:26

הנה זה מגיע: בצל התפוצצות השיחות של המערב בתיווך הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מתקבל הדיווח, כי איראן רוכשת דרך טיוואן חלקים שישמשו אותה להרכבת פצצה גרעינית, זאת לאחר שאיראן הכחישה מאז ומעולם כי כוונותיה הינן להרכיב פצצה אטומית, וטענה לאורך כל הדרך כי העשרת האורניום שבה היא מתעסקת באובססיביות נועדה למטרות שלום, כגון: אנרגיה ומחקר.


הדיווח, המתפרסם הבוקר (ו') בעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" טוען כי בידיו דו"חות בטחוניים אשר מעידים על כך שאיראן רכשה מכשור מאת טיוואן בהיקף של מאות חלקים, אשר דרושים להרכבת הפצצה.


על פי מידע מודיעיני שהתקבל, איראן עומדת במגעים עם טיוואן לרכישת חלקים נוספים להרכבת ליבת הפצצה, כשחומרים אחרים כבר נרכשו על-ידה מטיוואן, כאשר רוב המדינות האחרות, כולל סין, אינן מוכנות להסתכן בקשרי מסחר עימה בתחום זה.


העיתון הבריטי מדווח על כך, שבארון האומות המאוחדות רואים את הרכישות החשאיות שנחשפו בחומרה רבה. "יש פה פירצה רצינית, המאפשרת לאיראן להשיג ציוד מתוחכם, העשוי לסייע לה לפתח את תוכניתה הגרעינית. יש להפעיל לחץ על החברות כדי שיחדלו לעשות עסקים עם טהרן, בשעה שאיראן מסרבת לשתף פעולה עם האו"ם". אמר על-כך גורם בכיר באו"ם.