יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

סוריה מתבצרת: מו"מ רק בהתחייבות לנסיגה מהגולן

נשיא סוריה, בשאר אסאד, שלאחרונה דיבר על כך שמוכן למו"מ ללא תנאי מקדים עם ישראל, נרעש מחוק משאל העם שנידון השבוע בישראל, ומשרד החוץ הסורי אומר כי לא ייפתח מו"מ עם ישראל, אם לא תהיה התחייבות לנסיגה. "במשאל העם ישראל שוב מתרחקת"

איתן פריד כ"ד בכסלו תש"ע - 11/12/2009 07:44

אם נראה היה כי הסורים מוכנים לרכך מעט את העמדות לקראת משא ומתן עם ישראל, הרי שהתקוות מתבדות. בהודעה שהוציא אתמול (ה') משרד החוץ הסורי נאמר, כי סוריה אינה מוכנה לגשת למשא ומתן של שטחים תמורת שלום בלא הסכמה דו-צדדית על החזרת הגולן לכיבוש הסורי.


"מדובר בזכות שהוכרה על ידי האו"ם. כל ראש ממשלה בישראל מאז ועידת מדריד ב-1991, התחייב לנסיגה מלאה מהגולן, לקווי ארבעה ביוני 1967", נאמר בהודעה נהרשמית של משרד החוץ הסורי, אשר טענה כי ממשלת ישראל מודעת היטב לכך שהתנאי המקדים בדבר נסיגה מן הגולן עדיין עומד בעינו כמפתח למשא ומתן עם דמשק. ההודעה התייחסה לחוק משאל העם בנוגע להחזרת שטחים שנידון השבוע בכנסת, ובה נכתב כי באמצעות פעולה זו "ישראל מתרחקת שוב מהרצון של הקהילה הבינלאומית להשיג שלום באזור בהתאם לעיקרון של שטחים תמורת שלום".



בכך למעשה, מבהירה סוריה מה היו כוונותיו של הנשיא הסורי, אשר לפני כחודש דווח בישראל על כך שאמר כי הוא מוכן למשא ומתן ללא תנאי עם ישראל, אך לא ייתכן שינטוש את זכויותיו המקדימות. בדבריו שנאמרו לפני חודש בדיוק אמר הנשיא כי "אין לנו תנאים מוקדמים לשלום". עם זאת הבהיר הנשיא כי מי שחשב שהסורים הגמישו עמדות, אינו אלא טועה: "לא נוכל לזנוח את הזכויות שלנו".


היום ניתנת ההבהרה לדברים, לאחר שאתמול שוב הדגישה סוריה כי לא תסכים לכל תיווך במשא ומתן מול ישראל מלבד זה הטורקי.