יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מחלוקת בין ראש הממשלה לברק בסוגיית מפת אזורי העדיפות הלאומית

בתום פגישת נתניהו וברק הוברר כי קיימת מחלוקת על מספר נקודות בסוגיית מפת אזורי העדיפות הלאומית

דוד שמואלי כ"ג בכסלו תש"ע - 10/12/2009 21:54
הלחץ הציבורי עשה את שלו: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ה') עם שר הביטחון אהוד ברק ודן עימו ממושכות בסוגיית במפת אזורי העדיפות הלאומית עליה אמורה הממשלה להצביע ביום ראשון הקרוב.
 
בתום הדיון נמסר מלשכת ראש הממשלה כי בנימין נתניהו "בוחן את ההצעות השונות שהובאו בפניו, ובהן האפשרות לכלול את אשקלון ומעלה אדומים במפת אזורי העדיפות הלאומית". עוד הוסיפו בלשכת רה"מ, כי החלטה סופית בעניין צפויה להתקבל לאחר הדיון על המפה בישיבת הממשלה הקרובה.
 
שר הביטחון אמר לאחר הפגישה כי הוא פועל לכך כי ההחלטה על המפה החדשה בממשלה תידחה בשבוע נוסף, וכלל לא תובא לפתחם של השרים בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, כפי שתוכנן. עוד הוסיף ברק ותבע לכלול את אשקלון במפה החדשה, וזאת, בשל האיומים הביטחוניים המרחפים מעליה.
 
מלבד מחלוקת סביב זמן ההכרעה, קיימת מחלוקת בסוגיה נוספת: ההשקעה הנרחבת המתוכננת בהתנחלויות, וזאת, כחלק מהגדרתן כיישובים בעדיפות ראשונה. "מפלגת העבודה מאמינה בגליל, בנגב וביישובי קו הגבול", הסביר ברק. "אנו פועלים לצמצום השקעות הממשלה במקומות אחרים". אמירה ברוח זו הושמעה על ידי שרי העבודה בישיבתם.