יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

החתול שנדבק בשפעת מקסיקו

וטרינרית התבקשה לענות, האם בעלי חיים יכולים להידבק בשפעת מקסיקו ולהעבירם אל בני אדם

ראובן שטיין כ"ג בכסלו תש"ע - 10/12/2009 16:21
האנושות בהיסטריה. הוירוס שהתפשט בעולם כולו, הלא הוא "שפעת מקסיקו", גרם למליוני אנשים להיכנס לפאניקה. אלפים מתו בעולם כתוצאה מהשפעת ומומחים מנסים להרגיע את העולם: "זו שפעת רגילה, אין סכנה, רק צריך להתחסן מפניה".

נו שוין. יש ביניהם ממש פרנואידים, שלא יוצאים מהבית מחשש להידבקות במחלה. עד כדי כך הם נזהרים, שאף מיהרו לשאול את השאלה המתבקשת, האם חתול או בעל חי אחר יכול להידבק מהוירוס, ולהעבירו אל בני אדם. יש מי שחשב לנשל את בעלי חיים מהבית רק מפחד החזירים.

מי שכתבה את התשובה היא וטרינרית, המנהלת והבעלים של המרכז הרפואי לחיות מחמד ברמת-גן:

"עד לאחרונה לא הייתה סיבה להאמין שחיות מחמד יכולות להדבק בוירוס משום שהאינפולאנזה (סוג הוירוס) אינה בדרך כלל "קופצת" בין מיני בעלי חיים שונים. אולם, באוקטובר 2009 נדבק חמוס במחלה, מבעליו. דבר זה אינו מפתיע, כיון שחמוסים רגישים מאוד לוירוסי האינפלואנזה. יחד עם זאת, עד היום לא התגלו מקרי הדבקה מחמוס לאדם.

"בנובמבר 2009 הוכרז על ידי שלטונות בריאות הציבור באיווה ארה"ב, על כך שחתול נדבק בוירוס H1N1 2009. החתול נדבק מבעליו ופיתח סימני דלקת ריאות. החתול החלים מן המחלה ולא קיימת עדות נכון להיום שחתול יכול להעביר את המחלה לאדם", כותבת הוטרינרית.

"מקרה שני של הדבקת חתול ארע ביוטה ארה"ב", מטעימה ד"ר סמדר טל, "גם אצל חתול זה המחלה הייתה בדרכי הנשימה וגם במקרה זה החתול החלים מן המחלה. לחיות מחמד שחיות בתוך בתים ולא יוצאות, במיוחד חתולים – יש בדרך כלל קשר קרוב לבעליהן – וכך הן חשופות יותר למחלות".

אם אתם זקוקים להגיע לקרבת חתולים, אולי כדי לזרוק את האשפה, כדאי שלא תתקרבו יותר מדי. מי יודע איזה מחלות החתולים "תופסים" בצפרדעי האשפה...