יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הייתכן מו"מ עם סוריה?

התקשורת הסורית משדרת דרך קבע הסתה אנטי-ישראלית חריפה בשילוב מוטיבים אנטישמיים

ראובן שטיין כ' בכסלו תש"ע - 07/12/2009 14:12

בתחילת החודש הלועזי הנוכחי, שודרה ברדיו דמשק תוכנית "שיחת היום" עם הסתה אנטישמית קשה, שכללה גידופים כלפי אנשי הדת היהודית, תוך כדי שהשדרן עושה שימוש בפרוטוקולים של זקני ציון.

"אין מנוס מכך שהאדם העוקב אחר הפשע הציוני, יעלה בזיכרונו את אותם טקסטים נפשעים, המכונים הפרוטוקולים, כלומר – המסמכים של רבני ציון ולא של זקני ציון כפי שנהוג לחשוב. אותם פרוטוקולים המתירים הרג של ילדים לא יהודיים...", הקריא המנחה מאמר אנטישמי בפאתוס.

המאמר מסתיים באזהרה המופנית לרבנים: "כל פושע ציוני ישלם את המחיר היקר ביותר (בחייו). עליהן לדעת כי האינתיפאדה, הנמצאת עתה במצב של רגיעה, עשויה בקלות להיהפך לאקטיבית. האינתיפאדה הקודמת הביאה לסילוקם מהגדה המערבית ומהרצועה של כל הציונים ואף גרמה לגרוש "ציונים רבים" הרחק מפלסטין אל ארצותיהם האמיתיות ביבשת האירופית".

ב"מרכז המידע למודיעין ולטרור" מציינים כי מאמר פרשנות זה אינו יוצא דופן בכלי התקשורת הסוריים, בהם בולטת דרך קבע הסתה אנטי-ישראלית חריפה. "הסתה אנטי-ישראלית ואנטישמית חריפה מופיעה לעיתים קרובות בעיתונות, ברדיו ובשאר כלי התקשורת, הנמצאים תחת פיקוח הדוק של המשטר הסורי", אומרים במרכז המידע.

"הנשיא הסורי אסד נוהג להצהיר על חתירה של סוריה לשלום עם ישראל כבחירה אסטרטגית והוא שב ומציע לחדש את המו"מ עם ישראל. בו בזמן, המשטר הסורי לא רק שאינו עושה מאמץ קל שבקלים להכשיר את דעת הקהל הסורית לקראת דו-קיום עם ישראל ויחסי נורמליזציה עימה, אלא שהוא מתיר ואף מעודד דרך קבע הסתה אנטי-ישראלית ואנטישמית קשה".

 מרכז המידע למודיעין ולטרור
 [מרכז המידע למודיעין ולטרור]


תשרין, 17 בספטמבר 2009, קריקטורה שמציגה ישראלים כגנבי איברים מהפלסטינים:

גנב מומחה לפתיחת כספות פוגש גנב המתמחה בפתיחת חלל הבטן לצורך הוצאת איברים. הגנב הראשון מתעניין לגבי כלי העבודה שהגנב השני מחזיק, והגנב המצויד בכלי ניתוח אומר: "אלה הם כלי עבודתי".