יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

נציגי המתנחלים מצהירים: לא נפגוש את ברק

אהוד ברק הזמין הערב את נציגי המתנחלים להיפגש עימו בלשכתו. נציגי מועצת יש"ע סירבו להגיע ואמרו: "הצגת הפגישה כאילו נציגי המתנחלים ייפגשו עימו הוא ספין מביש של לשכת שר הביטחון. ניפגש רק עם ראש הממשלה"

ראובן שטיין ט"ו בכסלו תש"ע - 02/12/2009 18:23
שר הביטחון אהוד ברק הזמין הערב את ראשי המתנחלים להיפגש עימו בלשכתו בקריה בתל אביב. המסר שרצה להעביר הוא כי הפקחים יקפידו לאכוף את איסור הבנייה אך ישתדלו להקל ככל האפשר בתוך המסגרת שנקבעה ובתחומים האפורים, כגון מבנים שיציקת היסודות שלהם כבר החלה אך טרם הסתיימה, תוספות בנייה שונות למבנים קיימים ועוד.

מועצת יש"ע פרסמה כי הם מתנגדים להיפגש עם שר הביטחון וכי לא ישתתפו בפגישה. שתי רשויות בלבד ניאותו להיפגש עם ברק והם לא מזוהים עם ציבור המתנחלים, לפחות מבחינתם של מועצת יש"ע. "ההצגה של הפגישה כאילו נציגי המתנחלים ייפגשו עם שר הביטחון הינו ספין מביש של לשכת הביטחון", אומרים ומוסיפים כי "נציגינו לא ייפגשו עם ברק, מבחינתנו הכתובת היא ראש הממשלה".

שתי הרשויות שנציגיהן ייפגשו היום עם ברק הם, היישוב החילוני הוותיק אלפי מנשה שבשומרון, והמועצה האזורית מגילות שלחוף ים המלח.

מחר בבוקר צפויים להיפגש נציגי המתנחלים מטעם מועצת יש"ע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, שנעצר היום, צפוי להשתתף בפגישה ואמר היום כי הוא יאמר לנתניהו בצורה נוקבת מה הוא חושב בעניין ההקפאה.

בשעות אחר הצהריים, נפגשו שר הביטחון וראש הממשלה כדי לדון באכיפת ההקפאה. גורמים המקורבים למשרד הביטחון אומרים כי הפגישה עסקה בנהלים שהמשרד יפיץ בימים הקרובים, במטרה להקל על מרקם החיים של תושבי יו"ש. עוד אמרו כי ברק ונתניהו עובדים יד ביד מתוך הבנה מוחלטת שיש לאכוף את החלטת הממשלה, תוך התחשבות במרקם החיים.

הסיכומים בין שר הביטחון לראש הממשלה הם, בין השאר: מערכת הביטחון תגבש נהלים מקלים ככל האפשר שמטרם לסייע למתנחלים המצויים במצבי ביניים שבתחום האפור להמשיך בבניה. מבנים שיציקת היסודות שלהם כבר החלה, יוכלו לסיים ולהמשיך בבניה. יותרו תוספות בנייה שונות למבנים קיימים ועוד.

מי שיעביר את ההנחיות ליישום מיידי על ידי המינהל האזרחי יהיה היועץ המשפטי של משרד הביטחון. הם ימשיכו לעדכן אותו באופן שוטף על פי הטענות שיעלו מהשטח.

בלשכת ברק מעריכים כי בעתיד יידרשו תקציבים כדי לפצות תושבים שנפגעו בעקבות ההקפאה, אך מדגישים כי בשלב זה לא עלה הנושא לדיון.

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן מבקר את מהלך ההקפאה ואף תקף את שר הביטחון. "הנהלים העתידים לצאת על ידי משרד הביטחון היו נדרשים מלכתחילה", אמר השר. "לא צריך היה לחכות עד למחאה ציבורית".

(הידיעה עודכנה בשעה 19:34)