יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אחמדינג'אד: "איננו מחויבים לדווח על המתקנים"

בנאומו חשף נשיא איראן את פרצופו האמיתי: "איננו מחויבים לדווח על המתקנים, לא ננהל שיחות נוספות"

דוד שמואלי ט"ו בכסלו תש"ע - 02/12/2009 07:29
"המערב לא יכול לבודד את טהרן בגלל התוכנית הגרעינית שלה", את הדברים אמר בליל אמש נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, במהלך נאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית של ארצו. זאת, על רקע הודעתה כי תבנה עשרה מתקני גרעין חדשים. "איננו מחויבים לדווח על המתקנים", הבהיר.
 
לדברי אחמדינג'אד, אף מדינה אינה יכולה לבודד את איראן ה"ייחודית", כהגדרתו. "המערב זקוק לנו יותר ממה שאנו זקוקים לו. סנקציות יהיו חסרות השפעה, ומי שינסה לתקוף אותנו יצטער על שהניח את האצבע על ההדק", אמר.
 
נשיא איראן הוסיף כי מבחינתו, סוגית הגרעין של ארצו אינה מהווה בעיה. "לא ננהל שיחות נוספות בנושא, אין שום טעם בכך", הסביר. הוא תקף את רוסיה על תמיכתה בהחלטת הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) נגד תוכנית הגרעין של ארצו, וכינה אותה "שגויה".
 
את החיצים הפנה אחמדינג'אד, כרגיל, לעבר מדינת ישראל: "ישנם שני כלי שליטה בעולם: זכות הווטו של מועצת הביטחון והמשטר הציוני. בעולם קיימות 200 מדינות עם בעיות, אבל לא מגנים על אף אחת מהן יותר מאשר על ישראל", האשים נשיא איראן.
 
"כמה מדינות הקנו לעצמן זכות וטו ללא שום בסיס משפטי", המשיך אחמדינג'אד בנאומו, "ב-50-60 השנים האחרונות נוצר מצב שחמש או שש מדינות מהוות בעיני עצמן את הקהילה הבין-לאומית".