יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

עתירה: החלטת ההקפאה פוגעת בזכויות היסוד של אזרחי ישראל

זה היה צפוי והנה זה בא: "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" הגיש הבוקר (ב') עתירה לבג"צ נגד החלטת הקבינט הביטחוני ונגד שר הביטחון בדרישה לעכב את צו הקפאת הבנייה בישובים היהודים בשטחים - עד לאישורו בממשלה

דוד שמואלי י"ג בכסלו תש"ע - 30/11/2009 11:50
הפורום המשפטי למען ארץ ישראל הגיש הבוקר (ב') עתירה לבג"צ נגד הקבינט הביטחוני ונגד שר הביטחון בדרישה לעכב את צו ההקפאה עד לקבלתו בממשלה.
 
עו"ד יוסי פוקס בא כוח הפורום נימק את העתירה בכך שההחלטה צריכה להתקבל בממשלה ולא בקבינט. "החלטה שבה פגיעה חמורה בזכויות הקניין של אזרחי ישראל, תושבי יו"ש, שאינה קשורה לביטחון – אינה יכולה להתקבל במחטף, במחשכים, בקבינט ביטחוני סודי ללא כל התראה או הכנה מוקדמת וללא כל אפשרות של שרי הממשלה לערער עליה", אמר.
 
העותרים טענו כי ההחלטה על הקפאת הבנייה פוגעת באורח חמור בזכויות יסוד של אזרחי מדינת ישראל, תושבי יהודה ושומרון וגורמת להם נזקים כבדים. העותרים מדגישים כי אין כל שיקולים ביטחוניים העומדים בבסיס החלטה זו.
 
"הקבינט אף לא טען כי יש שיקולים כאלו, אלא הסתפק באמירה ערטילאית ולפיה "בכוונה לעודד את חידוש המו"מ המדיני בין ישראל לרשות הפלשתינית ומדינות האזור ומטעמים מדיניים נוספים, לפעול להשעיה זמנית של הבנייה ביהודה ושומרון... למשך תקופה של 10 חודשים".
 
לדבריהם, נפלו פגמים בהחלטה שנתקבלה בקבינט וצו ההקפאה הוצא לאור עולם שלא כדין, משום שהוא מתבסס אך ורק על החלטת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי למרות שזו אינה מוסמכת לקבל החלטות מן הסוג הזה.
 
"למעשה, מדובר במחטף של ראש הממשלה. ביודעו כי מדובר בהחלטה הכוללת פגיעה חמורה בתושבי יהודה ושומרון וכי יהיה קשה עד מאוד, להעבירה במליאת הממשלה, החליט "מהיום להיום" להביאה לוועדת שרים לענייני ביטחון לאומי, אשר בה יש לו רוב מוצק, אין כל אפשרות להגיש ערר עליה לממשלה וכל אשר נעשה בה סודי ביותר", כותבים העותרים.
 
"היעלה על הדעת שהחלטה על פגיעה חמורה בזכויות הקניין של אזרחי ישראל, תושבי יו"ש, שאינה קשורה לביטחון – תתקבל במחטף, במחשכים, בקבינט ביטחוני סודי ללא כל התראה או הכנה מוקדמת וללא כל אפשרות ששרים בממשלה יעררו עליה וכל זאת מחשש שלא יושג לה רוב בממשלת ישראל, המוסמכת לקבל החלטות כאלו?!", הם שואלים.
 
העותרים תובעים את עיכוב ביצוע צו ההקפאה בטענה כי "מרגע שנחתם הצו החל להיגרם לאלפי אזרחים, תושבי יו"ש נזק קנייני מתמשך ואילו למדינה לא ייגרם כל נזק אם הצווים יעוכבו עד לאחר שתתקבל החלטת ממשלה מתאימה ויוצאו צווים תקפים".
 
"החלטת הקבינט אינה נגזרת מהסכם כזה או אחר עם הרשות הפלשתינית והיא אף הודיעה כי היא מתנגדת להחלטה זו של ישראל משום שאינה כוללת את הקפאת הבנייה בירושלים, ולפיכך, היות ומדובר במהלך חד-צדדי ויזום ע"י ישראל, אי אפשר להתייחס אליו בבהילות כאילו זו פצצה מתקתקת".