יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

איראן הודיעה: נבנה עוד 10 מתקנים להעשרת אורניום

במערב דורשים לעצור את תוכנית הגרעין, אך טהרן מכריזה: "נבנה עוד 10 מתקנים להעשרת אורניום". אחמדינג'אד מצהיר: "המטרה שלנו היא להעשיר 250 עד 300 טונות של דלק גרעיני מדי שנה".

ראובן שטיין י"ב בכסלו תש"ע - 29/11/2009 18:35
איראן מקשיחה עמדות: היום אישרה ממשלת איראן הקמת עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום ברחבי המדינה. לפי הדיווחים בכלי התקשורת באיראן, הממשלה הנחתה את הוועדה לאנרגיה אטומית להתחיל בבנייה של חמישה מתקנים חדשים להעשרת אורניום בגודל של מתקן ההעשרה המרכזי בנתנז, שבו יש כיום יותר מ-8,500 צנטריפוגות.

עוד הורתה הממשלה לסוכנות הגרעין של המדינה, למצוא בתוך חודשיים אתרים להקמת חמישה מתקני העשרה נוספים. אחמדינג'אד הכריז כי המטרה שלו היא להעשיר 250 עד 300 טונות של דלק גרעיני מדי שנה.

כיום, עובדים באיראן על בנייתו של מתקן העשרה שני ליד העיר הקדושה קום, שנחשף לפני כחודשיים לאחר שמנהיגי המעצמות חשפו את המידע המודיעיני שנאסף על המבנה. בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) ציינו כי המתקן שהוקם בתוך ההר, יחל לפעול ב-2011 ויאכסן כ-3,000 צנטריפוגות.

רוסיה וסין בעד מתקני הגרעין של איראן

נציבות סבא"א קיבלה ביום שישי הצהרה תקיפה נגד איראן, ודרשה ממנה להפסיק לאלתר את בניית המתקן הגרעיני בקום, ולספק את כל התשובות על המתקן המבוצר ועל מטרותיו.

ההחלטה עברה ברוב של 25 מול שלושה, כאשר שישה נמנעו. החלטה זו, הינה ההחלטה הגורפת הראשונה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית במשך כמעט ארבע שנים. ההחלטה זכתה לגיבוי נדיר מצד רוסיה וסין. סבא"א העבירה לאיראן מסר חמור בנוגע ליחס הבינלאומי להתנהלותה הגרעינית.

טהרן לא התקפלו, ואף גינו את ההחלטה של סוכנות האו"ם. היום, קיבלו חברי הפרלמנט האיראני החלטה שקוראת לממשלה לצמצם באופן משמעותי את שיתוף הפעולה עם סבא"א, כאשר אתמול אף איימו חברי פרלמנט בכירים לסגת מהאמנה לאי הפצת נשק גרעיני באופן גורף.

אמריקה מאיימת: "טהרן תיאלץ להתמודד עם תוצאות קשות"

גורם בכיר בממשל האמריקאי הזהיר ביום שישי כי איראן תיאלץ להתמודד עם תוצאות קשות אם תתעלם מהחלטת סבא"א. "אנו מקווים שההחלטה מעבירה באופן ברור את המסר, שאנו נחושים בדעתנו לגבש חבילה של השלכות שייכנסו לתוקף אם לא נמצא באיראן שותפים", אמר אותו גורם. "סבלנותה של הקהילייה הבינלאומית כלפי איראן הולכת ואוזלת, ובקרוב היא תידרש להוכיח אחת ולתמיד כי תוכנית הגרעין אינה לצורכי מלחמה, כפי שחוששים בישראל ובמערב".