יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לבנת תוקפת את ארה"ב: "נפלנו בידי ממשל נוראי"

השרה לבנת תקפה אמש את ממשל ארה"ב וטענה שהוא "נוראי", וכי היא "אינה מקנאה בראה"מ" שעובר בידי אובמה "מסע ייסורים". נתניהו נחלץ להתנער מן הדברים ולבנת מנסה לחזור בה. הח"כים: "אמירה אומללה, יש לגנות או לפטר"

איתן פריד י' בכסלו תש"ע - 27/11/2009 07:52

סערת התבטאויות חריפה בקרב הנבחרים: שרת התרבות והספורט, לבנת, תקפה אמש (ה') בחריפות עזה את ממשל ארצות הברית, אשר מעביר "מסע ייסורים" את ראש הממשלה, וטענה כי הוא"נוראי".בעקבות הדברים נאלץ נתניהו להיחלץ להתנערות מדברי הסימפטיה שרחשה ל'סבלו' וטען בכל תוקף, כי אין אלו מייצגים את עמדתו כלל.


בכנס פעילים של מרכז הליכוד אמרה השרה אמש כי "אני יודעת שראש הממשלה במצוקה. זה לא קל לעמוד מול הנשיא האמריקני, לאחר שהעביר את ראש הממשלה מסע ייסורים". בנוגע להחלטה על הקפאת הבנייה אמרה לבנת כי בעוד שבוע יחלו בבניית יחידות הדיור שכבר אושרו "|אז יתקיפו אותנו, ויאמרו שאנו רמאים ונוכלים ודבר לא יישאר מאותה החלטה. אני חשה לא בנוח עם החלטה חד צדדית זו. איש לא יעריך אותה ורק נחטוף עוד על הראש" קבלה השרה "איני מקנאה בראש הממשלה, נפל בידינו ממשל נוראי". הוסיפה השרה בסערה.


לבנת לא הסתפקה בדברים אלו והוסיפה עוד כי הממשל האמריקני הנוכחי הוא הגרוע בתולדות ארה"ב כלפי ישראל "מדינת ישראל נמצאת במצב לא פשוט", הסבירה לבנת, "הממשל האמריקני לא מה שהיה פעם, הוא נוקשה יותר. אנו רואים איך ישראל הופכת יותר נרדפת ומושמצת ואנו במצוקה קשה. זו לא הקפאה אלא השעיה, כאשר יש אלפי יחידות דיור שימשיכו להיבנות. זה צעד חד-צדדי, כאשר הפלסטינים אומרים שלא ייכנסו למשא ומתן".


מיד לאחר שדבריה עוררו, כמובן, סערה בקרב חברי הממשלה והכנסת נשמעו מיד הקריאות לגנות את דבריה, לחץ שהוביל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו לפרסם הודעת 'התנערות' מן הדברים החריפים "הדברים המיוחסים בתקשורת לשרה אינם מייצגים את עמדתו של ראש הממשלה כלל וכלל" נאמר בהודעת לשכת ראש הממשלה "ראש הממשלה הביע פעמים רבות את הערכתו לברית האמיצה בין ארצות הברית לישראל, שנמשכת במלואה תחת ממשלו של הנשיא אובמה. הוא גם הודה לנשיא ולממשל על מחויבותם לביטחון ישראל ולהשגת שלום באזור".


חברי כנסת מסיעת 'קדימה' תקפו גם הם את השרה על דבריה, למרות שנסתה לחזור בה מהם בתואנת "לא התכוונתי". ח"כ יואל חסון אמר כי "מדובר באמירה הזויה ואומללה מפי מי שכנראה עוד לא הפנימה שהיא שרה בממשלת ישראל ולא חברה באיחוד הלאומי". לדבריו, אם לבנת לא תתנצל על דבריה, יהיה על ראה"מ לפטרה." מדובר בדברים שפוגעים באופן אנוש בקשר האסטרטגי בין ישראל לידידתה הגדולה - ארצות הברית".


"הפה הגדול של לבנת יסבך את ישראל. אחרי שהרסה את מערכת החינוך, לבנת מנסה להרוס את מה שנותר ממערכת היחסים עם ארה"ב. על נתניהו להתנער לאלתר מדבריה של לבנת, החושפת את פניה האמיתיים וההזויים של ממשלת נתניהו". הוסיף ח"כ שלמה מולה מן האופוזיציה.


מיד לאחר המתקפה נגדה ניסתה לבנת להפחית מחומרת דבריה, וטענה כי חלקם לא נאמרו על-ידה, והשאר אך "נופח" והוגזם.