יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יו"ר הקואליציה נגד ראש הממשלה

סדקים ראשונים? יו"ר הקואליציה זאב אלקין מתנגד להחלטת הקבינט שאושרה בהוראת נתניהו

דוד שמואלי ט' בכסלו תש"ע - 26/11/2009 20:01
התפוררות ראשונה? יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין הביע הערב (ה') התנגדות חריפה להחלטת הקבינט אמש בדבר הקפאת הבנייה למשך עשרה חודשים.
 
אלקין אמר לערוץ 7 אמר כי הוא מבין את השיקולים של ראש הממשלה, "יחד עם זאת הבנייה ביו"ש היא אחד מהערכים העליונים של הליכוד, לכן אני בעד להמשיך את הבנייה למרות שמדובר בתקופה קצרה - אם הייתי צריך להצביע לא הייתי תומך בזה".
 
לדידו של אלקין, יש לפעול לצמצום הנזק שבהחלטה. "כיו"ר ועדת המשנה של חוץ וביטחון ליו"ש אנסה למזער את הנזק. ביקשתי לכנס את הועדה כדי לדון בפרטים, כמו כן ביקשתי משר הביטחון שלא לחתום על הצווים לפני הדיון והצגתם בכנסת".
 
"אפשר לקדם מבני חינוך ובתי כנסת ומבנים נוספים שמאושרים וברק מסרב לחתום עליהם. נפעיל את מירב הלחץ על שר הביטחון כדי שיהיה גם צד שני של המשוואה ולא רק צד אחד".
 
יחד עם זאת, מדגיש אלקין כי הוא מתנגד לכל מהלך שיוביל למשבר בקואליציה. "יש לי מחלוקת עם כמה מחבריי שעושים צעדי מחאה פרלמנטרים שלא קשורים להחלטה הזו. אני מתנגד לכל פעולה שעלולה להביא לפירוק הממשלה, זו לא הדרך הנכונה, יש לנו ניסיון שהפלת הממשלה תגרום לעליה של השמאל, לזה אני מתנגד נחרצות", אמר.

ובתוך כך, החליטה הערב הנהלת מועצת יש"ע וראשי הרשויות ביהודה ושומרון שהתכנסה בירושלים להתעלם מהחלטת הקבינט על הקפאת הבנייה. "אנחנו ממשיכים לבנות ביהודה ושומרון באישור או לא באישור. אנו רואים בהקפאה החלטה לא לגיטימית ונמשיך לבנות את הארץ עם הממשלה או בלעדיה".

דיון החירום נערך במשרדי מועצת יש"ע בירושלים, ובמהלכו נדונו השלכות החלטתו של הקבינט בדבר הקפאת הבנייה וצעדי המחאה. בסיום הישיבה אמרו ביש"ע: "הקפאת הבנייה היא צעד בלתי מוסרי, בלתי יהודי ואנטי ציוני, שמקדם באופן ממשי את סכנת הקמתה של מדינה פלסטינית המהווה איום קיומי על מדינת ישראל".