יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

לקראת הכרזת נתניהו: האמריקאים פושטים על ההתנחלויות

רגע לפני שנתניהו יודיע על הקפאה בהתנחלויות, יורדים האמריקאים לשטח ללמוד את המציאות מקרוב

דוד שמואלי ח' בכסלו תש"ע - 25/11/2009 10:52
נמאס לאמריקאים: עיתון 'מעריב' חושף הבוקר כי בימים האחרונים משוטטים דיפלומטים אמריקאים ברחבי יהודה ושומרון ומקיימים ראיונות עם התושבים תוך עריכת תחקירים על ראשי היישובים ומתנחלים נוספים, בנימוק כי הם מבקשים "לקבל תחושה מהשטח". מדובר, ככל הנראה, באנשיו של השליח האמריקאי המיוחד ג'ורג' מיטשל.
 
תחילה הם הגיעו ליישוב אפרת. המדובר בסינדי-נגה טרין, דיפלומטית העובדת בקונסוליה האמריקאית בירושלים ושייכת, כפי הנראה, לצוות של השליח מיטשל. כאמור היא ביקרה באפרת, אחד היישובים היהודיים הבולטים, וראיינה במשך שעה ארוכה את עודד רביבי, ראש המועצה, וכמו כן את ארבעה תושבים נוספים.  
 
לדברי התושבים היתה זו שיחה שלוותה בנימת חקירה שתי וערב. ככל הנראה הביקור המפתיע הזה באפרת הינה רק הסנונית הראשונה בסדרה. האמריקאים פושטים על שטחי ההתנחלויות. מיטשל נחוש להבין מה בדיוק מתרחש בשטח ולהשוות את מה שקורה במציאות למה שמספרים לו.
 
כל זאת קורה ימים ספורים לפני הודעה צפויה של ראש הממשלה נתניהו על הקפאה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות - הודעה שכנראה לא תספק את הפלסטינים. יתכן שמיטשל מנסה כעת לתקן את שגיאות העבר ולבדוק את המתרחש בשטח בטרם ייצא בהצהרות ודרישות העלולות לסבך את הצדדים.
  1. 2. התנחלויות
    מיכה 25/11/2009 11:24
    כשנפסיק להיות מדינת בנות הם יפסיקו להתנהג אלינו כמדינת בננות
  2. 1. שיחנקו. [לל"ת]
    טוקינדרייך 25/11/2009 11:07