יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

כמה שווים חברי הכנסת?

קבוצת ח"כים חשפה היום את תכולת חשבון הבנק שלהם, הנכסים שברשותם וכלי הרכב שרכשו

אבי משה ז' בכסלו תש"ע - 24/11/2009 19:19
האם בקרוב נדע את שווי הנכסים של חברי הכנסת? הצעת חוק שהוגשה היום בכנסת, קובעת כי ראש ממשלה, שרים וחברי כנסת יחויבו לחשוף לציבור את היקף הנכסים שלהם. בד בבד, בעקבות תחקיר עיתונאי של ערוץ 2, נחשפו היום נכסיהם של כמה מחברי הכנסת.
 
הראשון שחשף את הצהרת ההון שהוגשה לכנסת כנדרש בחוק (הצהרת ההון נותרת חסויה – א.מ), היה יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון מקדימה. נכסיו והונו מסתכמים בכ-1.44 מיליוני שקלים, מתוכם הוא חייב משכנתא לבנק בגובה של קצת יותר ממיליון שקלים.
 
בעקבות חסון, פרסם גם ח"כ רוברט טיבייב מקדימה את הצהרת ההון שלו, ממנה עולה כי שווי נכסיו עומד על 603 אלף שקלים. הוא מחזיק שתי דירות באופקים, בשווי של כ-70 אלף דולר, מכונית מדגם ניסן אלמרה בשווי 50 אלף שקלים וחסכונות בבנק בשווי של כ-185 אלף שקלים. חשבון העו"ש שלו מכיל 45 אלף דולרים, ובמקביל חוב משכנתא של 92 אלף שקל.
 
ח"כ מרינה סולודקין מקדימה פרסמה גם היא את הצהרת ההון שלה, ממנה עולה כי ברשותה 150 אלף שקלים בחשבון הבנק ועוד 197 אלף שקלים, 14 אלף דולרים ו-9,236 ליש"ט. קופת הגמל שלה עומדת על 183 אלף שקלים. היא מחזיקה דירה באשקלון ורכב בשווי 40 אלף שקל.
 
לח"כ אילן גילאון ממרץ יש מינוס של 25 אלף שקל בחשבון אחד, ויתרה של אלף שקלים בחשבון אחר. הוא מחזיק גם 10 אלף אירו, רכב בשווי 75 אלף שקל, תוכניות חיסכון בשווי 250 אלף שקל, שלש דירות באשדוד – אחת מהן ירושה משפחתית ושתי דירות נוספות שרכש ב-210 אלף דולר. בנוסף, נטל גילאון הלוואה של 90 אלף שקל מהבנק וכן משכנתא בגובה 140 אלף שקל.
 
ואילו ח"כ חיים אורון ממרצ דיווח, כי מאחר והוא חבר קיבוץ, כל הכנסותיו הולכות לקופת הקיבוץ.
 
במקביל, הגישו חברי הכנסת יואל חסון, יולי תמיר וניצן הורביץ, הצעת חוק הקובעת כי על מועמדים לראשות הממשלה, שר או סגן שר, ייאלצו לחשוף את הצהרת ההון שלהם בפני הציבור, כדי להגביר את השקיפות של נבחרי הציבור מול אזרחי המדינה.