יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

יהדות התורה איימה להיעדר בהצבעות אי האימון, נתניהו מיהר להתקפל

יהדות התורה איימה במשבר קואליציוני לאחר זלזול מתמשך בבקשותיה. נתניהו הבטיח והשקט שב אל כנו

דוד שמואלי ו' בכסלו תש"ע - 23/11/2009 17:45
 
 זה היה צפוי. סיעת יהדות התורה שהתכנסה לפני שעה קלה (ב') בחדר הסיעה קיבלה החלטה שלא להשתתף עם הקואליציה בהצעות אי האימון, וזאת, על רקע סירובה של הממשלה להיענות לדרישת הסיעה שלא להעלות לסדר היום הצעות חוק שאינן עולות בקנה אחד עם רוח ההלכה.
 
ראש הממשלה בנימין נתניהו שעודכן על כך על ידי יו"ר הקואליציה זאב אלקין, העביר מסר לסיעת יהדות התורה: "החל מהיום, כל הצעת חוק שתעסוק בסטטוס קוו יידון עם יהדות התורה". במקביל הודיע כי הצעת החוק שאושרה אמש בוועדת שרים בעניין הבנות המשתמטות, תוקפא לעת עתה. ביהדות התורה נרגעו ושבו לפעילות רגילה.
 
מעט היסטוריה: בוועדת שרים לענייני חקיקה אושרה אמש הצעת החוק אשר נועדה להיאבק בהשתמטות של נערות מתחזות משירות צבאי. ההצעה עברה ברוב מוחץ. כל הנוכחים תמכו למעט שני השרים החרדיים החברים בוועדה: נהרי ומרגי.
 
לפני כחודש הוסרה הצעת החוק האמורה מסדר היום, ולמרות לחצי השרים גדעון סער וגלעד ארדן. הצעת החוק האמורה הוגשה על ידי חברי הכנסת מטלון וחסון (מטלון הינו חבר קואליציה), מה שהצריך הפעלת שיקול דעת של הממשלה. הנציגות החרדית טענה, מאידך, כי הצעת החוק מהווה פרצה בחומת היהדות, מאחר ולשם קבלת הפטור משירות צבאי דורשת הצעת החוק שתי שנות לימוד חובה במוסד דתי – דבר שעלול להוות מכשול חמור בפני בנות מסורתיות או חוזרות בתשובה.
 
מי שהרים את הכפפה בשבוע האחרון היה משרד הביטחון שלחץ להעלות את הצעה חזרה על סדר היום על ידי הממשלה. נראה, כי הלחץ עשה את שלו, והצעת החוק המקבילה של שר המשפטים יעקב נאמן, שובצה בסדר יומה של וועדת השרים. 
 
יו"ר יהדות התורה ח"כ ר' מנחם אליעזר מוזס שעודכן בהנהלת הקואליציה בדבר הצעת החוק, ביקש מעוזרי ראש הממשלה להמתין עמה, וזאת כדי לקבל את הסכמת גדולי ישראל.
 
יש לציין כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחי צפויה לקבל את הסכמת הסיעות החרדיות, וזאת, בשל התיקונים שנעשה בה. בין היתר נכתב בחוק, כי רק לאחר שהוכחה התחזותה של הנערה, תידרש זו להציג בעברה שנתיים לימוד במוסד דתי – מה שלא אמור להוות מכשול לבנות מסורתיות או חוזרות בתשובה. למרות זאת, ביקש מוזס מעוזרי נתניהו להמתין עם החוק, כדי לקבל את הסכמת גדולי ישראל.
 
למרבה הפלא נענה מוזס בשלילה. כאמור, החוק אושר בוועדת השרים למגינת ליבן של הסיעות החרדיות. במקביל ח"כ ליצמן הודיע כי המשבר הקואליציוני בדרך, והשר ר' משולם נהרי הגיש ערר לוועדת השרים. בעקבות כך אמורה ההצעה לעלות לדיון בשנית בישיבת הממשלה הקרובה, ביום ראשון הבא. כאמור, בישיבת הסיעה שהתקיימה לפני שעה קלה, הודיע יו"ר הסיעה כי יהדות התורה לא תתמוך בהצעות אי האימון. 
 
יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין שמע על כך, ודהר לישיבת הסיעה של יהדות התורה כדי ליישב את ההדורים. אולם דבריו נפלו על אוזניים ערלות. ביהדות התורה הציגו מספר הצעות חוק (ביניהם הצעת חוק של ח"כ עתניאל שנלר העוסקת בענייני נישואין וגירושין) שהועלו לדיון בוועדת השרים למרות בקשת הסיעה להמתין עימן.
 
כאמור, אלקין רץ לנתניהו, וזה העביר את המסר. הצעת החוק הבעייתית האמורה תיגנז לעת עתה. יהדות התורה, כאמור, שבה לפעילות קואליציונית רגילה.