יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

אובמה: שוקלים צעדים נגד איראן

לנשיא ארה"ב נמאס מהסחבת שנוקטת איראן, והודיע כי החלו בחינת הצעדים הנדרשים מול הסירוב הצפוי

אבי משה ב' בכסלו תש"ע - 19/11/2009 09:27
ארצות-הברית החלה לדון עם מדינות נוספות במערב על הצעדים הנדרשים להתמודדות מול הסירוב הצפוי של איראן להצעת המערב להעשרת אורניום מחוץ לתחומה. כך הודיע נשיא ארה"ב, ברק אובמה, המבקר בדרום-קוריאה.
 
אובמה אמר, כי החלו הדיונים בין המעצמות על גיבוש חבילת צעדים לאיראן. "איראן לא הצליחה לתת לנו תשובה חיובית, לפיכך התחלנו לדון עם השותפים הבינלאומיים שלנו בהשלכות להחלטה", אמר נשיא ארה"ב.
  
"הציפייה שלנו היא שבמהלך השבועות הקרובים נפתח חבילה של צעדים פוטנציאליים שבהם נוכל לנקוט, שיבהירו את הרצינות שלנו לאיראן", הוסיף אובמה, ואמר, כי הוא מקווה שאיראן תחליט לקבל את ההצעה הבינלאומית במלואה. אחרת, הדגיש, איראן תבין היטב את הרצינות של מדינות המערב.
 
אובמה סירב לקצוב את בזמן את המהלך הצפוי, אך הודיע כי הוא מצפה לתשובת איראן בהקדם הקרוב. "לא נעשה את הטעות שעשינו עם צפון-קוריאה, כשהמגעים נמשכו ללא תאריך יעד מוגדר", אמר, והוסיף, כי בין מדינות המערב יש תמימות דעים באשר להתייחסות לאיראן. "הדבר מעיד כי נקטנו בגישה הנכונה", ציין אובמה.
 
הלילה אמר שר החוץ של איראן, מנושהר מותקי, כי ארצו אינה חוששת מהטלת סנקציות חדשות עליה על-ידי מועצת הביטחון, בעקבות סירובה להעשיר אורניום במדינה זרה. "סנקציות היו כלי יעיל בשנות השישים והשבעים. אני חושב שמדינות העולם חכמות מספיק כדי לא לחזור על ניסיונות כושלים", אמר.