יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

מחבל התחזה ליהודי במומבאי כדי לתכנן את הפיגוע בחב"ד

נתפס מחבל שהתחזה ליהודי, שתכנן את הפיגוע האכזרי במומבאי. בתיקו נמצא ספר הוראות מפורט "איך להתפלל כמו יהודי". המחבל הפעיל "מרכז סיוע למהגרים" בהודו, כדי לכסות על פעילותו האמיתית: רשת טרור רחבת היקף ב-7 ערים בהודו

ראובן שטיין כ"ח בחשון תש"ע - 15/11/2009 15:39
אזרח ארצות הברית ממוצא פקיסטני, נעצר בשיקגו בחשד שתכנן לבצע פיגוע בדנמרק. בחקירה, נחשפו הפרטים המרעישים על שיוכו לתכנון הפיגוע במומבאי, כשבתיקו נמצא ספר הוראות, "איך להתפלל כמו יהודי".

באמצעות הספר הזה, מעריכים, למד המחבל את דרכי היהודים והתחזה לאחד מהם בביקורו בבית חב"ד. כלי תקשורת בהודו פרסמו היום, כי החשוד העמיד פנים שהוא יהודי, התארח בבית חב"ד והכשיר את הקרקע למתקפה הקטלנית.


דיוויד קולמן הדלי (49) נעצר בחודש שעבר בנמל התעופה הבינלאומי בשיקגו, בדרכו לפילדלפיה ולפקיסטן. הבולשת הפדראלית של ארה"ב
(FBI)  חשדה בו כי היה מעורב במזימה לבצע פיגוע בדנמרק. בחקירתו התברר כי הוא היה מעורב גם בפיגוע במומבאי.

גורמי ביטחון בהודו מסרו כי הוא זה שחקר את בית חב"ד עבור ארגון הטרור הפקיסטני "לשקר אי-טייבה", שביצע את הפיגוע בשנה שעברה. החוקרים אף גילו, שהוא ביקר בכל
עשרת היעדים שהותקפו בנובמבר אשתקד.

לפי הדיווח ההודי, הדלי הגיע לבית חב"ד במומבאי ארבע חודשים
לפני ביצוע הפיגוע, והתחזה ליהודי כדי שיארחו אותו במקום. קודם לכן, הוא התארח במלון הטאג' מהאל, שהיה אחד היעדים המרכזיים של מתקפת הטרור.


מרכז הסיוע למהגרים, או למחבלים?

הדלי, פקיסטני שהיגר לארה"ב, שינה את שמו  מ"דאוד
ג'ילאני". החל מ- 2006 במהלך 3 שנים, הוא ניהל את "מרכז הסיוע למהגרים" במומבאי. כעת, לאחר הגילוי המרעיש, אומרים החוקרים כי הדלי  היה פעיל ברשת טרור רחבת היקף, שחלשה על שבע ערים בהודו, והמרכז לסיוע היה כדי לכסות על מעשיו. משטרת מומבאי עצרה אתמול שני מדריכי טיולים מקומיים בחשד שסייעו לו במומבאי.

חוקרים הודים פשטו גם על משרדיו המרכז לסיוע של הדלי בעיר ושוחחו עם
עובדי המקום. באופן רשמי המרכז נועד לסייע למהגרים להשיג אשרות כניסה לארה"ב ולקנדה, אך החוקרים בודקים אילו קשרים הוא יצר עם גורמים בעיר במהלך שהותו.
  1. 2. פשוט מזעזע
    אחד שחושב 15/11/2009 18:43
    אולי זה יעיר את האמריקנים מתרדמתם בנושא הטרור העולמי.
  2. 1. Noyra VeAyom [לל"ת]
    Jew 15/11/2009 16:29