יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

הפגנות בברזיל: "פרס הוא היטלר"

עשרות פלסטינים הפגינו בברזיל בעת נאומו של הנשיא פרס וכינו אותו היטלר,שרפו דגלי ישראל וצלב קרס עליהם. השב"כ הורה לבטל השתתפות

איתן פריד כ"ו בחשון תש"ע - 13/11/2009 09:35

מקלחת צוננת לאחר קבלת הפנים החמה בברזיל: עשרות פלסטינים ואנטי-ישראלים הפגינו אתמול במחאה פרובוקטיבית בעת נאומו של נשיא המדינה, שמעון פרס, העורך בימים אלו ביקור במדינות דרום אמריקה. המפגינים נשאו שלטים בגנות ישראל ואף שרפו את דגלי המדינה, כשהם מכנים את פרס 'היטלר'.


בשלטים אשר נשאו המפגינים מחוץ לבניין, בו נשא פרס נאום בפני תעשיינים ישראלים וברזילאים, התנוססה תמונתו של פרס, כאשר שפם שחור, כזה שהיה לצורר הנאצי אדולף היטלר, מוצמד לפניו שבתמונה, נושאת הכותרת: "שמעון היטלר". סמל מגן הדוד של ישראל צוייר כשהוא נוטף טיפות דם, ובחלק משלטי המחאה הוסף בחללו צלב קרס. המפגינים אף נשאו שלטים, עליהם גופות מרוטשות וקראו בגנות ישראל.


בעקבות המחאות, בהן נטלו חלק מפגינים רבים, הורה השב"כ על תגבור מעגל האבטחה סביב הנשיא, וכוחות אבטחה גדולים המתינו לפרס בעת שסיים את נאומו, להביאו בשלום אל המלון המוגן, בו הוא מתאכסן בימים אלו.


בתוך כך, בשל המהומות ואי-ענייה להוראות הביטחוניות, הורה השב"כ על ביטול השתתפותו של הנשיא בכינוס שערכה הקהילה היהודית בסאו-פאולו בו השתתפו כ-2,000 איש, זאת לאחר שהשב"כ דרש באופן חריג בידוק בטחוני של כל באי הכינוס, בשעה שהמארגנים לא ענו לדרישה זו, ואפשרו כניסה לאולם למאות משתתפים בלא בידוק ובלא הצלבות בטחון בין המשתתפים לרשימות המוזמנים מראש.

"לא מפחדים"

לאחר המקרים והמחאות, שהתממשו לפי הצפי הקודר של כוחות הבטחון עוד בטרם יצא פרס לחו"ל, הגיב הנשיא על כך ואמר כי הוא "אינו חושש, מפני ש"משוגעים יש בכל מקום".


"אני לא מתרגש ולא חושש", אמר הנשיא לאתר ynet, "הם משוגעים. כמה כבר הפגינו בחוץ? 40 איש? הם רק משוגעים שצורחים ברחובות. 40 משוגעים אפשר למצוא בכל מקום". הנשיא המשיך ואמר כי הוא ימשיך "בסדר יום רגיל בביקור לטובת מדינת ישראל. הפגנות לא מפחידות אותי".