יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

פרס: "גולדסטון איש קטן וחסר חוש צדק"

הנשיא פרס בברזיל אמר כי גולדסטון הינו אך בורג קטן וחסר כישורים לתפקיד שנטל על עצמו, והציע להטות את החקירה של מעשי צה"ל בעופרת יצוקה לחקירה אישית של גולדסטון. אולמרט בארה"ב: זהו "חלק ממתקפה של גופים צבועים וצדקניים"

איתן פריד כ"ה בחשון תש"ע - 12/11/2009 14:48

ראשי המדינה בחו"ל מסים למזער את הנזק ההסברתי שנגרם לישראל בזירה הבינלאומית: נשיא המדינה, שמעון פרס, המצוי בימים אלו בראש משלחת לביקור במדינות דרום אמריקה, התייחס לדו"ח גולדסטון, המאשים את חיילי צה"ל בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' בעזה בחורף האחרון ואמר, כי מחבר הדו"ח, השופט היהודי ריצ'ארד גולדסטון הינו בסך הכל "איש קטן". בפגישתו עם נשיא ברזיל, לולה דה-סילבה, אמר הנשיא כי גולדסטון נעדר כישורים לעמוד בתפקיד שנטל על עצמו.


לדעת פרס, גולדסון הינו "אדם בלי שום חוש של צדק. הוא בא בשליחות חד-צדדית כדי לפגוע בישראל", הנשיא אף הציע להטות את החקירה דווקא כלפי השופט עצמו: "אם צריכה להיפתח חקירה היא צריכה להיפתח נגדו" דברי הנשיא. כזכור, גולדסטון אמר לאחר פרסום הדו"ח כי תגובתה של ישראל היתה "אלימה" ובלתי עניינית, וכי הוא "מופתע ומאוכזב" מן היחס הישראלי לדו"ח, אשר לטענתו, לא נכתב מתוך מגמתיות, אלא מתוך מקצועיות אובייקטיבית גרידא.


בשהותו במדינה לא היסס פרס למתוח ביקורת על המדינות אשר תמכו באימוץ הדו"ח, למרות שהמדינה המארחת אותו, ברזיל, היתה בין המדינות שעשו כן. פרס דחה את האפשרות שישראל תקיים חקירה פנימית בנושא:"כשצריך, ישראל זו מדינה שיודעת לבדוק ולחקור את עצמה. הודחו אצלנו שרי ביטחון וראשי צבא אחרי מלחמות", אמר פרס.


"מתקפה של גופים צבועים וצדקניים"


ומי שהתעורר להתגייס להגנת המבצע, שעל פתיחתו החליטה הממשלה שבראשה עמד, הינו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. בביקורו בארצות הברית בטקס לחניכת אנדרטה לזכר נספי אירועי הטרור של ה-11 בספטמבר אמר אולמרט כי הדו"ח אינו אלא חלק מ"מתקפה של גופים צבועים וצדקניים".


בדבריו אמר אולמרט כי "יש לשים את הביקורת הזו במקום הראוי לה ולהמשיך במלחמה נגד הטרור". אולמרט התייחס  באופן ענייני להאשמה בדבר הריגת חפים מפשע במהלך המבצע למיגור שיגורי הרקטות לעבר מטרות אזרחיות בישראל ואמר, כי "מדינות הפועלות נגד ארגוני טרור לעיתים פוגעות באזרחים בלתי מעורבים אך זה לא המטרה או הרצון שלהם".