יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

גורם בבית הלבן: "מאוכזבים מנאום נתניהו"

גורם בכיר בבית הלבן אומר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי בוושינטון נרשמה אכזבה מנאום ראש הממשלה

דוד שמואלי כ"ד בחשון תש"ע - 11/11/2009 07:33
אכזבה בממשל האמריקאי מנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע בוושינגטון: פקיד בכיר בבית הלבן הצהיר הבוקר בשיחה לעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" כי "חשבנו שנתניהו יחשוף משהו חדש כדי לדחוף את תהליך השלום קדימה, אבל הוא שמר את זה בכיס".
 
עוד אמר הפקיד "קיווינו שהוא יפרט את ההצעה שלו לרסן את הבנייה בהתנחלויות, והציפיה שיביע תמיכה תקיפה יותר בפתרון שתי המדינות לשני העמים הפכה לאכזבה".
 
גורמים בפמליית ראש הממשלה אמרו בשיחה עם כלי תקשורת כי פגישתו עם אובמה, שלשום עסקה, ברובה, בנושאים ביטחוניים, ובכללם עסקאות נשק חסויות בין שתי המדינות.
 
ובתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש היום (ד') בפריז עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי. בלשכתו של נתניהו מגדירים הבוקר את הנשיא הצרפתי כ"ידיד אישי של ראש הממשלה", ואף מביעים שביעות רצון מהמדיניות התקיפה אשר הוא מוביל כלפי הגרעין האיראני.
 
ולמרות הדברים, בירושלים מאוכזבים למדי מעמדת צרפת סביב דו"ח גולדסטון אשר האשים את צה"ל בפשעי מלחמה במסגרת מבצע "עופרת יצוקה". בדיונים שהתקיימו במסמך בז'נבה ובעצרת הכללית של האו"ם נמנעה פריז ואף לא הצביעה נגד הדו"ח.
 
בראיון שהעניק אמש לתחנת רדיו צרפתית האשים בחריפות שר החוץ הצרפתי, ברנרד קושנר, כי "מדינת ישראל איבדה את התשוקה לשלום". כזכור, לפני מספר חודשים הגיע קושנר למדינת ישראל במטרה לבקר אף ברצועת עזה, אך הממשל הישראלי מנעה ממנו להיכנס לשם.