יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

דיווח: חיזבאללה מחזיר ברשותו נשק כימי

עיתון בכווית מפרסם, כי מחסן הנשק של חיזבאללה שהתפוצץ בדרום לבנון, הכיל נשק כימי שהגיע מאיראן. בניסיון להסתיר את הנשק האסור, מנע חיזבאללה מהאו"ם ומצבא לבנון להתקרב לזירת הפיצוץ. האם בלבנון מצוי נשק "מפיר איזון"?

אבי משה י"ד באלול תשס"ט - 03/09/2009 11:35
עיתון כוויתי מפרסם הבוקר, כי במחסן הנשק של חיזבאללה שהתפוצץ לפני מספר שבועות בוואדי חרבת סלם שבדרום לבנון, הכיל נשק כימי שמקורו באיראן. לפי העיתון "אל-סיאסה", החיזבאללה מנע בכוח את הגעתם של כוחות יוניפי"ל ומצבא לבנון להיכנס לאזור הפיצוץ, כדי שלא יגלו את האמת, עד להסתרת כל הראיות בשטח.
 
העיתון מסתמך על עדויות ומסמכים שהועברו לארגונים בינלאומיים, מהם עולה כי חיזבאללה מחזיק ברשותו מצבורי נשק כימי במקומות שונים בלבנון, וכי לאחר הפיצוץ אירעה דליפה כימית.
 
עוד עולה מהדיווח, כי 8 פעילי חיזבאללה נהרגו בפיצוץ ושלושה נוספים מתו כעבור זמן קצר בבתי החולים.
 
אירוע פיצוץ מחסן הנשק בכפר סלים שבלבנון, 15 קילומטרים מגבול ישראל, הביא למתיחות רבה בגבול, אך גם לנקודות חוזקה לצד הישראלי, לאחר שתת מזכ"ל האו"ם, אלן ל'רואה, האשים את ארגון החיזבאללה באחריות לאירוע הפיצוץ, המהווה הפרה בוטה של החלטת האו"ם 1701 שסיימה את מלחמת לבנון השנייה, בנוגע לשמירה על הרגיעה והימנעות מהתחמשות של חיזבאללה באזור.
 
ישראל הצביעה בפני האו"ם על הפיצוץ, כתוצאה מתאונה, של מחסן הקטיושות בליבו של הכפר השיעי, כהוכחה לאופן ההתחמשות של הארגון בתוך אוכלוסיות אזרחיות, למרות החלטת האו"ם בנושא. לשרשרת ההאשמות שהופנו נגד הארגון נוספה ההאשמה כי כוחות יוניפי"ל באזור נתקלו בהתנגדות אלימה, בה נפצעו מעל עשרה חיילים של הכח, בניסיונם לחקור את האירוע, ואף נחשפו להעלמת ראיות, שלא אפשרה את מיצוי החקירה.