יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16/04/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

המס על הסיגריות עלה בשני שקל. יעשיר את קופת המדינה ב-700 מיליון שקל

אמש בחצות הועלה המס על סיגריות. מעכשיו זה לא רק מזיק, זה גם יקר יותר

דוד כץ ו' באייר תשס"ט - 30/04/2009 09:56
מחירי הסיגריות עולים. סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ביקש אך לפני שבוע להעלות את מחיר חפיסות הסיגריות בשקל אחד. אמש עלה מחירן בשני שקל, כדי להכניס למדינה תוספת של 700 מיליון שקל בשנה.
 
מדובר בעלייה של מס הקנייה המוטל על סיגריות, שעלה מ-0.99 אגורות ל-1.25 שקל. בנוסף לכך, המס על חפיסה עלה מ-62% ל-63%. מדובר, כאמור, בעליה של שני שקל לחפיסה, ולמעשה המחיר המינימלי לקופסת סיגריות עומד על 8 שקל.
 
המס על הסיגריות אמור היה לעלות במסגרת חוק ההסדרים, אולם בימים האחרונים נחשף בתקשורת כוונת האוצר לעשות זאת, ונוצר חשש כי בעלי עסקים ואזרחים יאגרו מלאים של סיגריות כדי להימנע מתשלום המס בתקופה הראשונה. לפיכך, מיהר שר האוצר, יובל שטייניץ, לחתום ביום שלישי בלילה על צו העלאת המס, למרות שהוא זקוק עדיין לאישור של ועדת הכספים ומליאת הכנסת. האישור שיינתן בהמשך, יחול רטרואקטיבית.
 
עם זאת, כדי למנוע מהסוחרים לאגור בכל זאת מלאים של סיגריות, הוטל על מלאים אלו מס של 10%, שישולם על כל חפיסה שתימכר החל מאמש בחצות ועד לרכישת מלאי חדש.
 
יצויין, כי במדינות שונות בעולם, בעיקר בארצות-הברית, המס המוטל על סיגריות הוא גבוה יותר מאשר בישראל, וזאת כחלק ממדיניות הממשלה להיאבק נגד סכנות העישון.