יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

חדשות

משרד הבריאות: כ-700 מקרי תמותה צפויים בחורף הקרוב מהידבקות בשפעת

תחזית מפחידה: בחורף הקרוב צפויה התפרצות של השפעת, שעלולה להוביל לכ-700 מקרי תמותה ברחבי הארץ, בעיקר של צעירים. ליצמן: התרופה לשפעת לא תירכש מכספי סל התרופות

דוד שמואלי י"ג באב תשס"ט - 03/08/2009 11:55
עם ישראל זקוק לרחמי שמיים מרובים – כך לפחות עולה מתחזיותיו הקודרות של משרד הבריאות שהוצגו היום (ב') לראשונה בוועדת הבריאות של הכנסת. על-פי תחזיות משרד הבריאות, בחורף הקרוב צפויה התפרצות נוראית של שפעת מקסיקו, שעלולים להוביל לכ-700 מקרי תמותה, רובם של צעירים.
 
"ככל הנראה כרבע מהאוכלוסייה בישראל תידבק במחלה", אמר בדיון מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור אבי ישראלי. פרופ' ישראלי הוסיף, כי בבתי החולים צפוי להיות מחסור של כ-4,500 מיטות אשפוז, וזאת, כדי להיערך באופן סביר להתפרצות השפעת.
 
לדבריו, בתי החולים ייאלצו להיערך לצמצום בניתוחים לא דחופים, קיצור אשפוז יולדות ל-24 שעות, ותגבור הרופאים באנשי חיל הרפואה וסטודנטים. עוד ציין ישראלי כי התפרצות שפעת בעונת החורף עשויה לגרום להיעדרות של עובדים ממקום העבודה, סגירת מוסדות חינוך ואף פגיעה בתעשייה ובתיירות.
 
בפתח הדיון הדגיש סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן כי מימון החיסון נגד השפעת לא יהיה על חשבון סל התרופות. "לא אתן שמימון החיסון נגד שפעת מקסיקו יהיה על חשבון סל התרופות" אמר, והוסיף: "בכל מקרה, לא ניתן את החיסון ללא אישור מנהל התרופות האמריקאי. נשקול זאת שוב אם נראה כי ארה"ב עושה כך".
 
עד עתה הלכו לעולמם בישראל שני בני אדם מסיבוכים של שפעת מקסיקו. משרד הבריאות אישר אתמול כי צעירה בת 24 שמתה במהלך הלילה בבית החולים בנהריה מתה כתוצאה מסיבוכים של שפעת החזירים. לפני כשבוע נפטר בבית החולים יוספטל באילת שמעון עזרן, תושב העיר בן 35, בשל סיבוך של שפעת החזירים.
 
בשבוע שעבר הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשרד הבריאות לרכוש חיסונים נגד שפעת מקסיקו לכל אזרחי ישראל, בעלות של כ-450 מיליון שקל. במשרד הבריאות אמנם המליצו על רכישת החיסון, אך ציינו כי אין ודאות כי שלבי האישור של החיסון לשימוש יסתיימו עד לחורף הקרוב.
  1. 1. למה אנו פועלים שלא על פי הנהלים
    אברהםמיכאל לדרמן 03/08/2009 12:45
    הנוהל הרישמי בישראל להתמודדות עם מצבי חירום מעין אלו, קובע כי במקרה של מגיפה עולמית, תעבור האחריות על הטיפול בה לידי משרד הבטחון.
    בגלל שיקולים קואליציוניים, ורצון שלא יגידו חלילה שליצמן לא מספיק מתאים, החליט ביבי לפעול בניגוד לנוהל המחייב, ולהשאיר את הטיפול בשפעת החזירים בידי משרד הבריאות.
    האם זו לא היתה טעות, והאם מאוחר מידי מכדי לתקן זאת ?