סלקום בשפת בסימנים
סלקום בשפת בסימנים
מה עושים נציגי סלקום בימים אלו? לומדים את שפת הסימנים. עד לחג השבועות תלמד קבוצה ראשונה של העובדים מתן שירות ללקוחות כבדי שמיעה. השירות יוחל במרכזים מסויימים, כפיילוט
על פי נתוני המכון לקידום החירש, קיימת בישראל אוכלוסיה שנאמדת בכ- 700,000 חרשים וכבדי שמיעה. ממחקרים עולה, כי הירידה בשמיעה קיימת בכל חלקי האוכלוסיה על גילאיה השונים, ומשפיעה על יכולת התקשורת וההשתלבות בחברה. על רקע זה החליטו בחברה בשיתוף המכון לקידום החרש ליזום לראשונה בארץ קורס ניסיוני ללימוד נציגי שירות לקוחות את שפת הסימנים לצורך הענקת שירות .
מטרות הקורס כוללות חשיפה לתרבות החירשים, רכישת כלים להבנת שפת הסימנים הישראלית ורכישת אוצר סימנים בשפת הסימנים הישראלית. הקורס יכלול לימוד אוצר מילים על פי נושאים שונים תוך דגש מיוחד על מילים מעולם התוכן הרלוונטי לתחום הסלולר בשפת הסימנים הישראלית, לימוד כללי המבנה הדקדוקי של שפת הסימנים הישראלית ולימוד היבטים תרבותיים בקהילת החרשים. הקורס ילמד בשיטה ייחודית-ויזואלית על ידי מורה חרש מוסמך שיעביר חומר לימודי בסיסי לתקשורת בין אדם חרש לאדם שומע.
"אני מאמין כי עשייה אמיתית הינה לא רק באירועים מיוחדים, אלא בעבודה השוטפת. אני רואה בקורס נסיוני זה חלק מהעשייה האמיתית שלנו בסלקום, מהיותנו חברת תקשורת ישראלית ומקווה כי נוכל להרחיב את השירות בעתיד " אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום.
"סלקום כחברה ישראלית המשרתת למעלה מ- 3 מיליון לקוחות שואפת לתקשר בצורה ברורה עם כל לקוחותיה באשר הם. אנו מעניקים שירות במגוון שפות וכעת גם בשפת הסימנים." אמר מאיר בראב, סמנכ"ל שירות ומכירה בסלקום.
בראב אמר עוד כי הקורס הנסיוני הינו חלק מפעילות קיימת של החברה לשיפור השירות ללקוחות חרשים וכבדי שמיעה.
שאיפתנו היא שבעתיד נוכל לאפשר ללקוחות החרשים וכבדי שמיעה לקבל שירות בשפת הסימנים במרכזים נבחרים. במקביל, אנו נערכים להצבת שילוט של מילים מרכזיות בשפת הסימנים כך שכל נציגי השירות יכירו את המונחים הבסיסיים בשפה חשובה זו".