יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

ל"ג בעומר במירון - טיפים והמלצות

ל"ג בעומר במירון - טיפים והמלצות

מירון תש"ע: מגן דוד אדום בכוננות שיא בהר, מוכנים לתרחישי אימה. מאות חובשים ו-3 מרפאות במתחם. גם מתנדבי ידידים יהיו בשטח. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יוצאת בקמפיין. בפנים: הילולת הרשב"י, ל"ג בעומר בהר מירון - טיפים והערכת מצב

ראובן שטיין, י"ג באייר תש"ע - 27/04/2010 18:56
מגן דוד אדום מדווחת כי היא תיערך מבעוד מועד בכוחות מתוגברים, כדי לתת מענה רפואי לנזקקים מקרב מאות אלפי בני האדם שאמורים להשתתף בהילולת רבי שמעון בר-יוחאי, שתיערך במוצ"ש הקרוב. אנשי מד"א יעמדו בכוננות שיא לקדם כל אפשרות - כולל חלילה פיגוע.

עוד בנושא ההילולא:

מלקחי השנים שעברו, בהם טופלו מאות בני אדם, יפזר מד"א בתוך הקהל הרב צוותי מגישי עזרה ראשונה רגליים, כולל ציוד חילוץ. כבכל שנה, יסתייעו הצוותים ב-5 אופנועים וטרקטורון שיגיעו במהירות המרבית לכל נקודה בהר ויחלצו מתוך ההמונים המצטופפים ליד הקבר את הפצועים והחולים למרפאות מד"א באתר.

150 רופאים, פראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה ו-10 אמבולנסים, 2 נט"נים, 2 תחנות אירוע רב נפגעים, מרפאה ניידת ורכב פיקוד יוצבו בכוננות בהר מירון.

בנוסף, מד"א יקים באתר במהלך שלושה ימים מוקד שליטה מיוחד בהר מירון וכן שתי מרפאות: הראשית - בבניין ישיבת מירון סמוך מאוד למקום הקבר, שתאויש ברופא, פראמדיק וחובשים; המשנית - בכניסה לאתר האירוע בחניון האוטובוסים, שתאויש גם ברופא, פראמדיק ובחובשים וכן במרפאה ניידת.

להלן מספר המלצות של מד"א לחוגגים:

רצוי להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון (נצלו ח"י רוטל משקה. ר"ש) למניעת התייבשות. חולים וקשישים הנוטלים דרך קבע תרופות מתבקשים להצטייד במלאי מתאים לפני היציאה לדרך. יש להקפיד באכילת מזון שנשמר בתנאי קירור והיגיינה נאותים. בכל מקרה של פציעה ניתן לפנות למרפאות מד"א באתר ההילולה לקבלת טיפול רפואי או לבירור רפואי. באזור ההדלקה, אין לזרוק חומרים דליקים (שמן) באתר ההדלקה, הגורם להחלקת המתפללים במקום.

להלן מספר המלצות לטיפול ראשוני בפצועים ובכוויות עד להגעת כונני ההצלה:

במידה ואש אחזה בבגדיו של אדם, יש להשכיבו על הקרקע ולגלגלו בעפר או לכבות את האש במים רבים. אפשר גם להחניק את האש על ידי כיסוי הנפגע בשמיכה רטובה, או במגבת גדולה, כאשר ראש הנפגע נשאר חשוף.

אין להסיר או לתלוש בגדים חרוכים שנדבקו באזור הכוויה. במקרה של כוויה באזור מוגבל בגוף, יש לקרר מיד במים או להניח רטיות קרות ולחות (רצוי סטריליות) על הכוויה. ניתן להשתמש גם בממחטות בד או בגד.

אין לנקב שלפוחיות ואין להסיר עור. אין למרוח על הכוויה משחות או חומרים אחרים. במקרה של חדירת גץ לעין, מומלץ לשטוף את העין היטב עם הרבה מים קרים.

יש לכלול ציוד חירום במדורה

שני בקבוקי ליטר וחצי של מים. לצורך שתייה ולמקרה של כיבוי חירום. תיק עזרה ראשונה תקני. תכשירים למריחה למניעת עקיצות של יתושים. תכשירים לטיפול במקרים של כוויות. שמיכה, שתשמש גם לישיבה וגם לכיבוי מהיר ובמידה וחלילה אדם נשרף.


גם ידידים יהיו שם:

כבכל שנה, ארגון "ידידים" נרתם לעזרת ציבור עולי הרגל לציון הרשב"י במירון, ביום ההילולא - לג בעומר. לאחר הפקת הלקחים משנים עברו, בהנהלת הארגון החליטו לקראת ל"ג בעומר לסייע לרבבות העולים צפונה ולתגבר את האזור ודרכי הגישה אליו והחניונים הסמוכים, במתנדבים מכל רחבי הארץ, מאובזרים עם הציוד הנדרש לפעילות הנ"ל.

הרב מאיר וינר, יו"ר הארגון, מסר כי לאור מה שהיה בשנה שעברה שמאות ביקשו את עזרת הארגון, יוצמדו לכל חניון צוות מתנדבים אשר בעזרת הציוד המקצועי יסייעו לכל נצרך במהירות וביעילות.

כמו כן "יתוגבר" המוקד הטלפוני אשר ייתן מענה והכוונה לשאלות הציבור בדרכי הגישה לציון מיום שישי עד חצי שעה לפני כניסת השבת ויתחדש כשעה לאחר יציאת השבת עד יום ראשון בחצות.

אז, אם נתקעתם בדרך, התקשרו למוקד הטלפוני של ידידים 057-31-31-310 .

סעו לשלום ותחזרו לשלום

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שיצאה בקמפיין נרחב בימים אלו, מבקשת מכלל ציבור הנהגים לשמור על עירנות מרבית, לעצור מדי פעם להתרעננות ולהימנע מנסיעה מסוכנת. "זוכרים" את האסון בל"ג בעומר אשתקד – ונזהרים. סעו לשלום. ותחזרו לשלום.