יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מידע=כסף, אל תפסידו אותו

מידע=כסף, אל תפסידו אותו

"אם המקרר עומד בצד השמאלי של המטבח, כדאי להפוך את זווית הפתיחה שלו כדי לשמור על הקשר המשולש" לא הבנתם מה שהאדריכל הסביר? היכנסו לפרק הז, מאת המומחים, ולא יוכלו 'לעובד' עליכם יותר. מקצועני רגבה ממשיכים לסייע

שירות מערכת 'טוג', כ"ה באייר תש"ע - 09/05/2010 20:13
החשיבה הממוקדת על כל הפרטים הקטנים שיהיו במטבח שעדיין איננו, היא מלאכה אטרטגית שודרשת מאמץ, הרבה ריאליות אבל גם הרבה דמיון, ולא בטוח שלכולנו יש אותה.
וזו בעיה.

הבעיה הגדולה יותר, היא: שאנשי מקצוע שאנו שוכרים את שירותיהם - מכירים את החולשה הזו, ועלולים לנצל את חוסר הידע שלנו.
לא עוד: מקצועני רגבה מגישים את רשימת הטיפים לתכנון המטבח, כך שיתאים לצרכים ולנוחות המשתמש, ע"פ התפיסה הארגונומית, תוך חשיבה על בריאות המשתמש:

הזמנת מטבח חדש אינה מסתפקת בבחירת סגנון עיצוב המטבח  - כפרי, מודרני, עץ, פורמייקה וכד', אלא היא צריכה להתאים לנוחות המשתמשים במטבח, לא רק מבחינת העיצוב אלא מבחינת הנדסת האנוש. – תכנון נכון שיאפשר עבודה יעילה ונוחה של בני הבית במטבח, ושלא יכביד מבחינת בריאותית על גופו של המשתמש (כאבי גב בעת שטיפת כלים וכד').

  []

   1. המרכיב היסודי בתכנון המטבח הם שלושת מוקדי העבודה הראשיים: הכיור, הכיריים והמקרר. החיבור בין שלושת מוקדים אלה יוצר את משולש העבודה. יש ליצור ציר פעילות נוח שיאפשר גישה מיידית לכל אחד מהם.
  
2. יש להתאים את משטח העבודה לגובהו של המשתמש העיקרי במטבח. משטח עבודה נמוך יכול לגרום לכאבי גב.
   3
. חשוב לדאוג שהכיור והכיריים יהיו ממוקמים על אותו משטח עבודה לנוחות המשתמש. שכן כל הוספת כוס מים לבישול תגרום לטפטוף על הרצפה… . במידה והכיריים ממוקמים על אי הבישול במטבח ניתן לשקול הוספת כיור קטן לאי הבישול, או לחילופין, להעביר את הכיריים למשטח העבודה העיקרי.

  []

 4. חשוב לתכנן את המטבח לפי מידותיו של המשתמש העיקרי במטבח, על מנת שהגישה לארונות תהיה נוחה. ארונות גבוהים מדי יצטרכו שימוש בכסא או בסולם כך שהארונות העליוניים יהפכו למקום איחסון של הדברים שאנו לא זקוקים להם לשימוש יומיומי.
  
5. חשוב שהארון מעל הכיור, המשמש לרוב לייבוש הכלים יפתח בזוית של 180 מעלות – כך שיצמד לדלת הארון הסמוך, ולא בזוית של 90 מעלות כמו שבדרך כלל - המסכן את ראשו של המשתמש בכל פעם שזז מהכיור.
  
6. את הכיריים מומלץ לא למקם בסוף מערך משטח העבודה (בצמוד לקיר), כפי שמקובל בטעות. יש להקפיד על מרווח של לפחות 20 ס"מ מהקיר על מנת להשאיר מקום להנחת סירי הבישול ומרווח מספיק לידיות של המחבתות שלא יבלטו החוצה (דבר העלול לגרום להתהפכות המחבת).
  
7. כאשר ממקמים את המקרר בצד השמאלי של מערך המטבח והפתיחה של המקרר לצד ימין, מומלץ להפוך את כיוון פתיחת הדלת ובכך להקל את הגישה ולשמור על קשר המשולש בין הכיור, המקרר והכיריים.