שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

הצילו! פסח...

הצילו! פסח...

לקראת פסח: מומחי מכון התקנים הישראלי מסבירים לגולשי טוג כיצד להישמר מפגיעת חומרי ניקוי מסוכנים. וגם - איך תדעו אם האקונומיקה אכן פעילה או סתם מים מדיפים ניחוח?

שירות מערכת 'טוג', ב' בניסן תש"ע - 17/03/2010 13:50
לקראת חג הפסח, תקופה בה רבים מאיתנו עסוקים בניקיונות ומשתמשים בחומרי ניקוי, כדאי להיעזר בטיפים המצורפים של מומחי מכון התקנים הישראלי המסבירים כיצד להישמר מפגיעות מיותרות עקב השימוש בחומרי ניקוי מסוכנים. כתב טוג מרכז את הדברים כאן, למניעת פגיעה ח"ו:

* יש להקפיד לקרוא את הוראות השימוש ולשים לב לסימון המוצר הכולל את הסיכונים ואזהרות הבטיחות. יש לפעול בהתאם להוראות הספציפיות לכל מוצר.

* אין לערבב חומרי ניקוי! בחלק מהמקרים עלולה להתרחש תגובה כימית אשר יכולה  לגרום להיווצרות חומר חדש רעיל ומסוכן מאד.

אסור לעשן בקרבת חומרי ניקוי  

* אסור לעשן בזמן השימוש בחומרי ניקוי או בקרבתם, בעיקר כאשר משתמשים בחומרים דליקים ובחומרים לפתיחת סתימות שמכילים סודה קאוסטית- סודיום הידרוקסיד.
  
* חובה לאחסן את חומרי הניקוי במקום שאינו נגיש לילדים.
  
* אין לאחסן חומרי ניקוי בסמוך למוצרי מזון.
  
* מומלץ לאחסן חומרי ניקוי, מסירי שומנים, פותחי סתימות (על בסיס סודיום הידרוקסיד) ואקונומיקה בנפרד מחומרי ניקוי למנקי אסלות ומסירי אבנית
   
* יש לשמור על חומרי הניקוי באריזתם המקורית כדי למנוע תאונות כתוצאה מאי ידיעה לגבי מה נמצא בתכולת האריזה.
 
* יש להקפיד על סגירת הפקק לאחר השימוש בחומר הניקוי. יש להקפיד במיוחד באריזות עם פקק קשה לפתיחה, אריזות אלו בדרך כלל מכילות חומר מסוכן מאוד.
 
* יש לשים לב אם השימוש בחומר הניקוי דורש ציוד מגן כגון: כפפות, משקפי מגן או הגבלת מרחק של התזת החומר –הסימון מופיע על גבי האריזה.

יש לשים לב אם השימוש בחומר הניקוי דורש ציוד מגן כגון: כפפות []

   
* במוצרים רבים מופיע סמל משולש מובלט. לעיתים מופיע המלל "לא למאכל" הבלטה זו נועדה לאוכלוסיית העיוורים.
  
* לפני השימוש באקונומיקה מומלץ להסתכל על תאריך התפוגה של המוצר מאחר והחומר הפעיל מתנדף עם הזמן . תאריך פג תוקף הוא בדרך כלל שנה מיום הייצור.
  
* בקניית נוזל כלים יש לשים לב לריכוז החומר הפעיל המוצהר על גבי האריזה. הריכוז יכול לנוע בין 12% חומר פעיל ל 36%. ככל שהריכוז גבוה יותר יעילותו גבוהה יותר וניתן לדללו עם יותר מים.

 * במקרה של פגיעה מחומר ניקוי יש לפעול כפי שמופיע בהוראות היצרן. במידת הצורך יש לפנות מיידית לטיפול רפואי. יש להצטייד באריזת החומר הפוגע.

ו... חידוש: ילדים הם לא קורבן פסח - זאת כולנו יודעים. את העובדה שגם אנו לא מהווים קורבן פסח מהודר במיוחד - כדאי גם לזכור, ובעיקר - להפנים...