יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מלך אביון, ואכזר

מלך אביון, ואכזר

"באחת המדינות באפריקה שלט בעבר מלך רשע..." קבלו חידה מתאימה לרוח הימים הנוראים, וגם- החידה משנה שעברה...

אבי מחאיה ג' בתשרי תש"ע - 21/09/2009 14:36
לפני הכל, הפתרון לחידה הקודמת, ספרד או אשכנז, שבהגרלה על פתרונה עלה הגולש אבנר מתגובה מס' 1. סימן יפה לך לפתיחתה של השנה!

ובכן, הנה הפתרון:

אם 80% מתושבי המושב מכירים את נוסח "ספרד", אזי 20% מהתושבים אינם מכירים נוסח זה.

כמוכן, אם 75% מהתושבים מכירים את נוסח "אשכנז", אזי 25% אינם מכירים את נוסח "אשכנז".

כלומר, סך הכל 45%=25% +20% מהתושבים מכירים רק נוסח תפילה אחד. מכאן, שרק 55% מהתושבים מכירים את שני הנוסחים, ולכן הרעיון למנין גדול אחד נגנז...

ובכן, לא הצלחנו ליצור כאן מניין של 'ברב עם הדרת מלך', אבל חידה על מלך כן הבאנו כאן, בבקשה:

מלך אביון, ואכזר

באחת המדינות באפריקה שלט בעבר מלך רשע, שיחסו לנתיניו היה גרוע מאד. באחד הימים הצליח מסתנן לחדור לארמון המלך, והמלך לא היה מוכן לעבור על כך לסדר היום. הוא זימן אליו את עשרת שומרי הארמון, והודיע להם: "אתם כולכם כנראה טיפשים אם אינכם מסוגלים לשמור על  הארמון כראוי. לכן מחר אעמיד את כולכם במעגל שבמרכזו עץ תליה. על ראשו של כל אחד מכם יונח כובע, שחור או לבן, וכל אחד בתורו יצטרך לומר מה צבע הכובע שהוא חובש. שומר שיטעה, יתלה מיד על העץ שבמרכז המעגל".

לאחר בכיות רבות ולהמתקת הגלולה המרה הודיע להם המלך כי רק לגבי השומר הראשון שישאל לצבע כובעו, הוא יהיה מוכן לוותר לו אם יטעה, אך כל שאר השומרים יהיו חייבים לדייק, כי אחרת יתלו

התכנסו השומרים לישיבת ערב דחופה והתחילו להתלבט כיצד יבחרו את הראשון שלמעשה הוא יהיה היחיד שינצל בוודאות. לפתע קם נור, אחד מהשומרים, והגה תוכנית חכמה שתביא לכך שכל אחד משומרי הראש, מלבד הראשון שמותר לו לטעות, יאמר בדייקנות מהו צבע הכובע על ראשו.

והנה השאלה:

מהי התוכנית שהגה נור?

---------------------

את פתרונותיכם, נא לשלוח כ'תגובה'. נא לציין את כתובת המייל שלכם, על-מנת שנוכל להעניק לכם את השי, המייל לא יפורסם באף מקום, ולא ייעשה בו שימוש. כל התגובות יפורסמו בעז"ה במהלך יום חמישי הבעל"ט, לצד הפתרון והחידה הבאה. בהצלחה!

 

-------------------

הזוכים עד עתה מתבקשים לשלוח אלינו את שמם ואת כתובתם לכתובת: info@tog.co.il על מנת שנוכל לשלוח את השי אליהם. נא לציין את שם החידה, אשר על שליחת פתרון לה זכיתם, ואת מספרה של התגובה. הפרטים, כמובן, לא יפורסמו באף מקום.

  1. 7. אני לא בטוח אם יש לי פתרון
    אחד שחושב 23/09/2009 12:10
    אבל נראה לי שכדאי לצעוק את הצבע שזה שעומד על ידו וכך כל אחד יוכל לצעוק, וואלה לא הסתדרתי
  2. 6. יסמנו אחד לשני בעינים
    דודי גרוס 22/09/2009 10:38
    לא כתוב שהעינים שלהם מכוסות
  3. 5. פתרון
    חגית 21/09/2009 23:28
    אם השומרים מסודרים במעגל משמע שכל אחד רואה את כל הכובעים מלבד של עצמו, לכן אמרו לראשון שיבדוק מתשעת הכובעים של חבריו איזה מהצבע הוא אי זוגי ואותו יאמר כשישאל מה צבע כובעו. למשל אם הלבן הוא אי זוגי,השני יצטרך לבדוק כמה כובעים לבנים יש וכמה שחורים מלבד כובעו של הראשון. אם הוא רואה שהלבנים זוגיים משמע שיש לו כובע לבן כי הלבן צריך להיות אי זוגי. ואם השחור הוא אי זוגי אז יש לו כובע שחור כי השחור צריך להיות זוגי.וכן הלאה.
  4. 4. תשובה
    חני 21/09/2009 22:46
    הכל תלוי בתשובה של השומר שזה בעצם רמז לשומר שלידו, כך זה פועל, לדוגמא:
    הראשון – אם זה שלידו הוא שחור יענה יש או אין לי שחור, וכך השני שומע את המילה שחור ומבין שיש לו שחור, גם אם הראשון טעה הרי שלא נענש.
    השני – יודע שהוא שחור, אם זה שלידו גם שחור יאמר יש לי שחור, וממילא השלישי יבין שגם לו יש שחור.
    ואם זה שלידו לבן, יאמר "אין לי לבן" (שזה אומר - יש לי שחור) אבל השלישי שלידו יודע שיש לו לבן כי שמע את המילה לבן. וכך להפך וכן הלאה...
  5. 3. חכמה גדולה
    מנחם 21/09/2009 21:05
    (תיקון לתשובתי הקודמת - צרפו את שתיהן)
    הראשון אומר את צבע הכובע של שכנו. השני יודע את צבע כובעו ומסתכל על כובע שכנו - אם הוא זהה לצבעו, יאמר את תשובתו בקול רם, ואם לא - בשקט (וכדומה).
  6. 2. חכמה גדולה
    מנחם 21/09/2009 20:33
    כל אחד יגיד את הצבע של זה שאחריו...
    (השאלה אם הם יודעם מראש את סדר הנשאלים...)
  7. 1. פתרון
    יצחק 21/09/2009 16:57
    פשוט מאד.
    יקבעו שאם הוא רואה מספר זוגי של כובעים שחורים שיגיד שחור, ואם הוא רואה אי זוגי שיגיד לבן.
    וכך כל אחד יכול לחשב מה הראשון ראה, ועל ידי זה יוכל לדעת בוודאות מה עומד על ראשו.