יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מה הקטע של השולחן שלך?

מה הקטע של השולחן שלך?

עיצוב שולחן החג על-פי נושא מסוים, הוא רעיון מוצלח שיכול להקל וליפות בהרבה. רעיונות? בבקשה

נ. בת מנחם י"ח בתשרי תש"ע - 06/10/2009 15:00

לרגל החגים, מגישה ענבר איל, מעצבת מסחרית ראשית באיקאה ישראל, טיפים לעיצוב שולחן החג ופורשת מרבד של צבעים, אביזרים משלימים ובדים ליצירת אווירת חג:


• עיצוב בצבעים - לבחירת הצבעים משמעות רבה בעיצוב השולחן. צבעי השולחן משפיעים על החושים טרם הגשת המזון. על כן, רצוי לבחור בצבעים נעימים המשתלבים יחד כגון לבן חאקי וירוק בהיר כמו כן, כדאי לתת את הדעת לגבי סוג המזון המוגש: דג סלמון ורוד, לדוגמא, מתאים ביותר על צלחת לבנה או שקופה.

• עיצוב עפ"י נושא - ניתן לבחור נושא לעריכת השולחן כגון: ים, פרחים וכו' ולהתאים את הצבעים והאביזרים לנושא הנבחר. כמו כן, יש לחשוב על סגנון העיצוב של האביזרים השונים שיתאימו לנושא הארוחה. כמעט כל מוצר (כלי הגשה או אבזור לשולחן) ניתן להשיג בסגנונות שונים, כפרי בעל פיתוחים ודוגמאות, מודרני בעל קווים נקיים וכן הלאה- כיד הדמיון הטובה.

• אלמנטים חוזרים - חזרה על אבזור מספר פעמים לאורכו של השולחן יוצרת רושם חזק ומרשים גם אם הפריט החוזר על עצמו הינו פשוט כמו לדוגמא שורת נרות או סידורי פרחים קטנים.

• פרחים - פרחים מעניקים תחושה חגיגית. סוגי הפרחים וצבעיהם מעניקים רושם מגוון להשלמת האווירה. ניתן להשתמש גם בפרחים מלאכותיים במחירים סבירים, שנשארים לאורך זמן.

• טקסטיל – מוצרי טקסטיל כגון: מפה, מפיות וכריות מושב, מרככים את האווירה. בנוסף למוצרים אלו לעיטור השולחן ניתן להיות יצירתיים ולהניח פנל של וילון בתור מפה ו/או לשלב בין השניים, היות ושכבות תמיד יוצרות מראה עשיר ומעניין יותר.

• אביזרים – בחירת אביזרים מקוריים לעיטור שולחן החג יוצרים עניין והומור : חבק מפית העשוי ידנית מחומר מעניין כגון מטבעות לתליית וילון, מצע מיוחד ודרמטי לצלחת כגון מראה ו/או מגש החוזר על עצמו לכל סועד. כמו כן, אבזור בגבהים שונים יוצר רושם רב ודרמטי לשולחן. עם זאת, יש להיזהר מאבזור יתר שעלול להפריע לסועדים ומאבזור בגובה העיניים המסתיר את הסועדים הסובבים את השולחן. בנוסף, כאשר מאבזרים ורוצים ליצור אוירה ניתן להשתמש גם בכיסאות, בדפנות השולחן ובסביבה הקרובה על מנת להשלים את ה"סיפור". ניתן להשתמש, לדוגמא, בכיס בד לתליה על משענת הכיסא ולמלאו בפעילויות לילדים.

תשומת לב מיוחדת לילדים

ילדים הינם חלק בלתי ניפרד מסעודת החג המשפחתית ותמיד מוסיפים עניין ופעילות בזמן הארוחה, על כן יש לחשוב גם עליהם בזמן עריכת השולחן:   

•  התאמת הסט - על מנת לשתף את הילדים בארוחה ולגרום להם לשבת ולסעוד ביחד עם כולם יש לערוך גם להם את מקומם בשולחן באופן מושקע, מיוחד ומזמין. ניתן לעשות זאת בדרך שלא תפגע בעיצוב הכללי של השולחן אלא תשתלב בו. לדוגמא, ילדים בד"כ יבקשו לשתות מכוס היין "כמו הגדולים" וירצו לשבת במקום מעוצב בדיוק כמו המבוגר היושב לצידם. כיום יש הרבה כלי פלסטיק רב / חד פעמיים בעיצובים מיוחדים ובמחירים סבירים הניתנים לשילוב עם סרביס יוקרתי בצורה חיננית.

•  גובה הכסא - יש ליחס חשיבות לגובה המושב של כיסא הילדים לנוחיותם, על ידי פתרונות יצירתיים כגון בוסטר מהרכב או קופסא הפוכה מרופדת על הכסא הרגיל של פינת האוכל.

•  פעילות בזמן הארוחה - כדאי להעסיק את הילדים בזמן הארוחה בפעילויות שונות תוך כדי הישיבה לשולחן כך שהמבוגרים יוכלו לסעוד בנחת. לדוגמא, אפשר להכין לכל ילד קופסת/סלסלת הפתעות יפה אשר תכלול גם מיני פעילויות יצירה קלים כגון דפי צביעה בנושא החג, תשבץ וכו'

• הכנה משותפת של הארוחה - שיתוף הילדים בהכנת הארוחה ובעריכת השולחן יוצרת בקרבם הזדהות וגאווה ונכונות לשתף פעולה במהלך הארוחה.