יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

תוכנה להורדה לשירותכם

תוכנה להורדה לשירותכם

שמי, עמי זריהן, תושב אשדוד. בגיל 42, כשאני נשוי עם ילדים, חשבתי לעצמי, שאני חייב למצוא דרך לעשות משהו שאוכל לזקוף אותו לזכותי משהו בלעדי וייחודי.

עמי זריהן ו' באייר תשס"ט - 30/04/2009 16:51

שמי, עמי זריהן, תושב אשדוד. בגיל 42, כשאני נשוי עם ילדים, חשבתי לעצמי, שאני חייב למצוא דרך לעשות משהו שאוכל לזקוף אותו לזכותי משהו בלעדי וייחודי.

כבר יותר מ-10 שנים כחוזר בתשובה, לא הצלחתי לייצב מסלול בקביעת עיתים ללימוד התורה. היו המון ניסיונות, עם עליות וירידות, אבל התירוצים תמיד התגברו עליי כדי להרפות ידיים מהשתדלות ומאמץ יתר.

עול הפרנסה ותשלומי החובות השונים, לא נתנו לי מנוח כדי שאבסס את הביטחון בהשם. הרצון להגיע לשלווה, כך שאוכל לקבוע עיתים בלי לתת למחשבות של הבלי העולם לשלוט עליי, עלו בתוהו. זה פשוט לא עבד.

יום רודף יום וברוב המקרים, המצב הכלכלי מחמיר יותר או פחות, אבל כמעט ואיני זוכר מצב שיכולתי להגיד..אהה סוף סוף אפשר קצת לחייך.

נו...אז מה כל זה קשור ?

מאחר ובמקצועי אני מתכנת מחשבים, החלטתי לבנות תוכנה, שבעזרתה אני אוכל לכתוב ולשמור חידושי תורה שעולים לי מידי פעם, כך שביום מן הימים אני אוכל לארגן את כל מה שאצבור, ואז אצור קונטרס או ספר קטן שייזקף לזכותי. החלטתי ועשיתי.

בתום תקופה קצרה, הייתה לי תוכנה פשוטה וקלה, אשר בה התחלתי לשמור מידי כמה ימים חידושים שונים. אבל הזמן חלף, ואז מצאתי את עצמי שגם לזה אין לי זמן.

בשונה מהפעמים הקודמות, החלטתי שאני הולך לעשות מעשה. משהו שייקח לי המון זמן והשקעה, אבל זה יהיה משהו שייתן לי להרגיש קצת יותר טוב מכל דבר אחר.

החלטתי. - אני מתחיל לבנות תוכנה, לכתיבת חידושי תורה. רק שהפעם זו לא תהיה תוכנה שתהיה לעזר עבורי, אלא לעזר עבור כל מי שאוהב ורוצה ללמוד תורה.

ההתחלה הייתה מאד קשה. הצורך של שילוב כל החומש בתוכנה ממוין לפי סדר הפסוקים, הפרקים והפרשיות היה ממש אתגר, שמבחינה תכנותית, כמעט והרמתי ידיים.

אבל הרצון העז להצליח, וסייעתא דשמיא, בסופו של דבר זה עבד. לאחר תקופה של כמעט 4 חודשים, סיימתי את התוכנה.

כאן החלו המחשבות, מצד אחד, באיזה מחיר למכור את התוכנה, מצד שני, אף פעם לא אהבתי שדברי קדושה נמכרים, ולפעמים גם במחירים מוגזמים. חשבתי חשבתי ועוד חשבתי, ורציתי מאד להפיץ אותה פשוט בחינם לזיכוי הרבים. אך ההשקעה המרובה בתוכנה, והצורך בשיפור המצב הכלכלי היו עבורי "נגיעה" רצינית, כן למכור את התוכנה.

החלטתי ללכת לרבי ומורי, הרב אברהם עזרי שליט"א באשדוד. התייעצתי איתו, ולא היה צריך הרבה לשכנע אותי שהפצת התוכנה בחינם, היא זיכוי הרבים בדרגה עצומה מאין כמוה, בגלל העובדה שבעזרתה מקיימים מצווה גדולה של כתיבת חידושי תורה, המחייבת כל יהודי במהלך חייו.

תוך מספר ימים, יצרתי קובץ התקנה והתחלתי לזוז. כיום, התוכנה נמצאת במאות בתים, ואולי נכון יותר להגיד במאות אלפים. אני ממש לא מתגאה בכך, כמו שאני שמח שבורא עולם נתן בי בינה ודעת כדי לעשות מעשה כזה. תגובות רבות וטלפונים התקבלו עם ברכות ויישר כוח על התוכנה.

התוכנה שימחה המון אברכים ורבנים שחיפשו תוכנה כזו, כדי לארגן את החומר שלהם. עד לרגע זה אין גם תוכנה דומה לזו, ובוודאי שאם יש היא לא בחינם.

לכל קורא של מאמר זה חשוב לי לומר דבר חשוב.

אם תשתמש בתוכנה כזו ואם לאו, יכול להיות שלא יזדמן לך מצב דומה, ששוב תוכל למצוא תוכנה כזו ובחינם. לכן, עצה טובה וחשובה, תוריד לך את התוכנה ושמור אותה. אי אפשר לדעת, מגיע יום שחייבים כלי עזר עצום כזה.

אז חבל על כל רגע. ממש ממליץ בחום, ויש לי רשימה ארוכה של ממליצים נוספים, והכי חשוב לזכור..התוכנה ח י נ ם לחלוטין.
מותר להעתיק, לשכפל ולהפיץ את התוכנה ללא רשותי.

אך..אסור בהחלט לעשות בה שום שימוש מסחרי למטרות רווח, בכל צורה שהיא.

הנה הכתובת להורדה :
http://www.mytora.webs.com

אני רק מבקש בקשה קטנה. הארות והערות מאד חשובות לי. אז כל תגובה תתקבל בברכה, ובלי נדר גם כל תגובה תקבל משוב חוזר. כתובת האי-מייל לתגובות : amizrien@gmail.com

בברכת השם עליכם

עמי זריהן

  1. 2. תוכנת חידו"ת
    דוד מהשפלה 09/06/2009 17:46
    יישר כח עצום, חילך לאורייתא
  2. 1. אודות התוכנה
    יהודה בנצלוביץ 06/05/2009 11:12
    מרגש מאוד! בפרט בעולם של ביזנס ועסקים להווכח שיש יהודים שכל מטרתם היא לשם שמים. להרבות תורה בישראל. אין לי אלא לברכך שתזכה לגדול בתורה ולעשות נחת רוח לבורא יתברך.