יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מודול ג'נרי פריט

אלכוהוליזם דבר מסוכן

אלכוהוליזם כרוני הוא סיבת המוות הראשונה בקרב בני נוער ומבוגרים צעירים ברוסיה.

ד"ר מרדכי רביד - מנהל רפואי במעייני הישועה ט"ו בתמוז תשס"ט - 07/07/2009 20:30

אלכוהוליזם כרוני הוא סיבת המוות הראשונה בקרב בני נוער ומבוגרים צעירים ברוסיה ובמספר ארצות נוספות במזרח אירופה והסיבה השלישית בשכיחותה בארה"ב. .בארצות מזרח אירופה זו המגפה הקשה ביותר והגורם העיקרי לקיצור תוחלת החיים .בארצות צפון אירופה וצפון אמריקה זהו הגורם החיצוני העיקרי לתחלואה ולתמותה, יותר מעישון ואף יותר מהשמנה.

שתית אלכוהול מתחילה לרוב בגיל טפשעשרה בזמן בילוי, כדי להרשים את החברה ולהוכיח גבריות .יותר ממחצית עבירות אלימות ורוב תאונות הדרכים בצעירים ויותר ממחצית מקרי הנשירה מבתי הספר הם תוצאה של השפעת אלכוהול.כמו כן תחלואה פסיכיאטרית חריפה כמו התקפים פסיכותיים מוגברת ביותר בהשפעת שתייה של משקאות אלכוהוליים.

לנערים ונערות המתחילים לשתות בגיל 14-17 סיכוי הרבה יותר גדול להפוך לאלכוהוליסטים מכורים מאשר לאלה המתחילים לשתות אחרי גיל 21. המכורים לאלכוהול מפתחים תוך מספר שנים מחלות רבות הפוגעות משמעותית הן ביכולתם האינטלקטואלית והן בבריאותם הגופנית.

שתית אלכוהול קבועה גורמת לירידה ביכולת ריכוז ובזיכרון,פוגעת ביכולת החשיבה האינטגרטיבית וביכולת עמידה בלחצים .התוצאה הבלתי נמנעת היא ירידה מהירה בהישגים בלימודים ,ובגיל מבוגר יותר זו אחת הסיבות השכיחות לאי התקדמות בעבודה ולאיבוד מקום העבודה.

אלכוהול הוא חומר רעל לאברים רבים בגוף.מלבד המוח האיבר הנפגע ביותר הוא הכבד שבו האלכוהול מפורק . צריכה מופרזת של אלכוהול גורמת לדלקת כבד חדה שעלולה ,במקרים של שתייה חוזרת,לגרום לאי ספיקת כבד חדה עד כדי צורך בהשתלת כבד .אלכוהוליזם כרוני הוא הסיבה מספר אחת לשחמת הכבד ולסרטן הכבד.האלכוהול פוגע בלב ,במערכת העיכול ,בלבלב ובאברים אחרים.

אנשים המכורים לאלכוהול,גם כאשר הם מצליחים לקיים אורח חיים מסודר,סובלים מאד על רקע קשיים להתמודד עם משימות שגרתיות,רגזנות ויחסים מעורערים עם בני המשפחה, עייפות מתמדת, נטייה לשינה מוגזמת והפרעות בשינה. כל זאת עוד בטרם החל שלב התחלואה הגופנית שתוציא אותם כליל ממעגל החיים .

התמכרות לאלכוהול מתפתחת מבלי משים ,לאנשים יש תחושה שהם שולטים בכמות ובתדירות השתייה עד שמאוחר מדי. הגמילה מאלכוהול היא תהליך קשה, רצוף סבל, שלעיתים קרובות מחייב יציאה ממעגל העבודה לתקופות משמעותיות.בארצות רבות וגם אצלנו מתנהלת מלחמת חורמה בצריכת סמים בעוד אלכוהול נמכר באופן חופשי אין הגבלה על פרסומת והאיסור על מכירה לקטינים אינו נאכף. חשוב להתעורר לנושא כי הבעיה כבר כאן ובגדול.