יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

שר השיכון סייר בבני-ברק

"אפעל לפתרון מצוקת הדיור בכל המגזרים, ובהם המגזר החרדי", אמר שר השיכון בסיור בעיר התורה

משה שוורץ י"ז בסיון תשס"ט - 09/06/2009 16:04
משרד הבינוי והשיכון פועל לפיתרון מצוקת דיור בכל המגזרים, ובהם המגזר החרדי, הסובל ממצוקת דיור קשה – כך הודיע שר הבינוי והשיכון, הרב אריאל אטיאס, בדברים שנשא בצהרים באולם הישיבות של מועצת עיריית בני-ברק, כאורחו של ראש העיר הרב יעקב אשר ובמסגרת ביקורו בעיר בהזמנת 'ועדת הדיור הציבורי' במגזר החרדי.
 
ראש העיר הרב יעקב אשר, סקר בהרחבה את הנושא של צרכי הציבור החרדי ובתכנון מחושב של שכונות וערים חדשות למגזר זה, וכן את בחינת האפשרויות לתכניות פינוי-בינוי בשכונת פרדס-כץ – אזור השוק ובשיכון ו' ונוה-אחיעזר.
 
ראש העיר, שסקר את המצב במטרופולין גוש דן בכללותו, ובעיר בני-ברק בפרט, עמד על מצוקת הקרקעות, ולדוגמא, הזכיר כי לועדת ההקצאות של העירייה הוגשו 175 בקשות, בעוד לרשות העירייה ישנו שטח לכעשרה מגרשים למטרות אלו. הוא הדגיש, כי הפתרונות לנושאי הבניה הפרטית והציבורית בערים השונות צריכים להיות מותאמים לאחר למידה מתוך הניסיון והמציאות בערים וותיקות. הוא סיפר כי בהיותו מ"מ ראש המועצה המקומית אלעד, בשנים עברו, הוא התריע על הצבת חסמים שונים להרחבת העיר, מבלי לקחת נקודות אלו במסגרת תכנון העיר. הוא העלה את ההצעות למציאת מתחמים שיוכלו להיכלל בתכנית פינוי-בינוי, כפי שאושרו פיתרונות חדשניים בפרוגראמות לבינוי מוסדות חינוך.
 
שר הבינוי והשיכון הרב אריאל אטיאס הדגיש, כי הוא מכיר את מצוקת הדיור, אך הוא פועל שיכירו בכך כל הגורמים, תוך פעילות אינטנסיבית, ובלא דחיות, בכל המגזרים, ובהם המגזר החרדי.
 
אשר לתכניות שהועלו הבהיר שר השיכון, כי בכוונתו לפעול לשיפור מצב הדיור הקיים בשכונות חלשות, וידו גם מושטת לתכנית פינוי-בינוי וסיוע לפיתוח אזורי עסקים, בהתחשב בפוטנציאל שבבני-ברק, ובכך לסייע בהגדלת ההכנסות הכספיות העירוניות. "לבני-ברק, שהינה, עיר מיוחדת, צרכים מיוחדים ויש למצוא לה פיתרונות מיוחדים" – הטעים שר השיכון הרב אטיאס, "ובבני-ברק הוכח שניתן לקדם פרויקטים גדולים, כדוגמת קידום ופיתוח מרשימים של אזור רחוב מודיעין".
 
ממלא-מקום ראש העיר והממונה על ההנדסה, הרב חנוך זייברט, קרא לשילוב כל הגורמים העירוניים בערים השונות במיצוי הפיתרונות, מתוך אחדות דעות, כפי שהיא קיימת בעיריית בני-ברק.
 
מהנדס העירייה, אינג' ישראל קשטן, פירט את המתחמים המוצעים ל"פינוי בינוי" כשכונת טישלר שברחוב הראשונים, מתחם יסודות שברח' ז'בוטינסקי-צומת "גהה", מתחם שיכון ה', אף הוא בסמוך לכביש "גהה" ומתחם נוה אחיעזר שבדרום העיר. התייחסות מקצועית לנושא, השמיעה אדריכלית סופיה אלדור ממשרד הבינוי והשיכון.
 
דברים על חשיבות הביקור והסיור בעיר למציאת פיתרונות דיור השמיעו הרב אליהו דדון, סגן ראש עיריית בני-ברק; הרב אליעזר יוטקובקי, מועדת הדיור הציבורית ור' אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה. בביקור השתתפו גם הרב רפאל פנחסי, מזכיר מועצת חכמי התורה; הרב אברהם רובינשטיין, סגן רה"ע; הרב נסים דהן, ראש מועצה המקומית חריש, חברי מועצת עיריית בני-ברק ואישי ציבור.
 
את סיורו בעיר התורה בני-ברק, סיים שר הבינוי והשיכון, הרב אריאל אטיאס, בביתו של הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה.
  1. 2. אטיאס באמת נראה תותח
    אלכס 10/06/2009 06:17
    אני לא כל כך עוקב, אבל בהחלט אני מסכים שאטיאס הוא חיית שטח.
  2. 1. בואו לראות חברי כנסת בפעולה
    קבל עם 10/06/2009 01:11
    נראה כי בקדנציה הזו לא בחרו נבחרי הציבור הדתי-חרדי את הכסאות עם הדבק, והם יוצאים לסיורי שיפור וצ'יפור. ע"ע ביקור הרב ליצמן בבית החולים.
    המשיכו לעשות חיל, ולפעול למען שולחיכם.