יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

התרגיל באשדוד: ילדי הת"ת רצו למקלט

בכירי פיקוד העורף שהו בת"ת 'לב שמחה' בעת תרגיל 'נקודת מפנה 3'

יצחק בוסקילה י"א בסיון תשס"ט - 03/06/2009 09:40
בכירי פיקוד העורף בראשותו של תא"ל קטורזה, ראש מטה פיקוד העורף שהו באשדוד בעת תרגיל 'נקודת מפנה 3'. בשעות הבוקר ערכו ישיבה מקדימה ב'בור' העירוני בה השתתפו ראש העיר ד''ר יחיאל לסרי, אנשי פיקוד העורף וקציני הביטחון העירוניים, בראשותו של הקב"ט אריה איטח. מיד לאחר הישיבה המקדימה שנערכה ב'בור' העירוני יצאו בכירי פיקוד העורף לרובע ז' החרדי שם עמדו מקרוב על היערכות ילדי התלמודי תורה כשהמקום שנבחר זה ת"ת 'לב שמחה' שנחשב לגדול באיזור הדרום ולוודא שאכן התלמידים ערוכים לכל תרחיש.
 
ואכן, התנהגותם של תלמידי הת"ת והיערכותם המקדימה של אנשי הצוות, המלמדים שהוכשרו לכך מבעוד מועד, קצרה שבחים מפי אנשי פיקוד העורף. מיד כאשר הושמעה האזעקה נהרו התלמידים למרחבים המוגנים, תוך שכל כיתה פונה למרחב המוגן שנקבע עבורה מראש. להפתעתם של הנוכחים הושלם ה'פינוי' תוך פרק זמן קצר של 20 שניות, במהלכם הספיקו הילדים להיכנס למקלטים בסדר מופתי ואף להתחיל באמירת פרקי תהילים.
 
תרגיל חירום. צילום: אהרן מיכאלי
אנשי פיקוד העורף בכיתה צלם


ראש מטה פיקוד העורף, תת אלוף יהודה קטורזה, בחן את התנהגות התלמידים שהפגינו ידע בכל הקשור לתרגיל. מנהל הת"ת, הרב שמואל גולדברג, ציין כי באשדוד, בשונה מיתר הערים בהם הופעל התרגיל, קיים היבט נוסף שכן על אנשי הצוות להרגיע את התלמידים שכבר חוו אזעקות והתקפות טילים בזמן אמת, כך שהמטרה היא למנוע היסטריה מיותרת. לשם כך נערכו המלמדים שפתחו מיד בפעילות שכללה אמירת פרקי תהלים וכן השמעת סיפור והפעלה מיוחדת שנמשכה עד לקבלת ההוראה שאיפשרה חזרה לכיתות.
 
בתרגיל השתתפו גם אל"מ איתן יצחק – מפקד נפת דרום בפקע"ר, הרב מרדכי ליברמן סגר"ע אשדוד ומר פול עברון – קצין הבטחון האחראי על מוסדות החינוך בעיריית אשדוד. בסיכום הביקור הבהירו ראשי פיקוד העורף כי היערכות הת"ת אמורה להוות דוגמא ומודל לחיקוי ליתר מוסדות החינוך. "הילדים הופנו למרחבים המוגנים במהירות וביעילות, בשקט ובסדר מופתי שיש רק להתקנא בו", אמרו והזכירו כי שמירה על נהלי פיקוד העורף הוכחה כמצילת חיים.
 
סגן ראש העיר, הרב מרדכי ליברמן, ציין לשבח את צוות ת"ת 'לב שמחה', אך הזכיר כי במגזר החרדי ישנם מוסדות חינוך כמו הת"ת הכלל חסידי הפועלים בקראוונים שבהם לא קיימים מרחבים מוגנים תקינים ותלמידיהם נאלצים לתפוס מחסה מתחת לשולחנות בעת חירום. לדבריו, בעירית אשדוד שוקדים על קידום פתרון למוסדות אלו אך פיקוד העורף נדרש לתת מענה מיידי ולו עראי לביה"ס כדי להבטיח את ביטחונם של התלמידים בעת התקפה חלילה.
 
 


תרגיל חירום. צילום: אהרן מיכאלי

הילדים מסתתרים מתחת לשולחנות צלם
תרגיל חירום. צילום: אהרן מיכאלי
קציני פיקוד העורף עם הנהלת הת"ת צלם
תרגיל חירום. צילום: אהרן מיכאלי
קציני פיקוד העורף עם ילדי אחת הכיתות צלם
תרגיל חירום. צילום: אהרן מיכאלי
מציץ מן החרכים. מסתתרים מתחת לשולחן צלם