יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

עימות חריף בין עיריית ב"ב לחברות התחבורה

על רקע קריסת מערך התחבורה במוצאי שבת, כאשר אלפים נאלצו להמתין בפקקים ברחובות העיר

משה שוורץ ח' בסיון תשס"ט - 31/05/2009 18:18
עימות חריף פרץ ביממה האחרונה בין עיריית בני-ברק לבין חברות התחבורה הציבוריות הפועלות בבני-ברק, לנוכח קריסת מערך התחבורה במוצאי שבת, עת שבו לבתיהם אלפי אנשים שגדשו בחג השבועות ובשבת שלאחריה את חצרות האדמו"רים ואת היכלי הישיבות.
 
למרות ההיערכות המוגברת של חברות התחבורה, הכל קרס במוצאי שבת. עשרות אוטובוסים נתקעו ברחוב עזרא בעיר, בלא יכולת לזוז. חברת אגד האשימה את העירייה בהקמת הסדרי בטיחות חדשים בכביש, שגרם לטור האוטובוסים להיתקע למשך זמן רב. הפקק ברחוב עזרה גרר בעקבותיו פקקים ברחובות הראשיים של העיר, והמוני הנוסעים נאלצו להמתין בסבלנות במשך זמן רב, עד שהפקק השתחרר אט-אט.
 
בעקבות קריסת מערך התחבורה, קרא היום (א') ראש עיריית בני-ברק, הרב יעקב אשר, לחברות התחבורה הפועלות בעיר, להגיש לו באופן מיידי תכנית עבודה מסודרת  ואת היערכותן לספק שירות ראוי לתושבי העיר. "כל תכנית תיבדק במהירות ע"י אנשי מקצוע, כדי לבדוק את אפשרויות יישומה בהקדם", אמר ראש העיר.
 
הרב יעקב אשר מדגיש, כי מאז החלה תקופת הקיץ, כאשר במוצאי שבתות ישנן שעות בודדות בלבד להפעלת תחבורה ציבורית מחד גיסא ובאותן שעות מגיע ציבור של אלפי נוסעים לתחנות מאידך גיסא נוצרים קשיים בקליטת הנוסעים, ובהם משפחות עם ילדים ותינוקות.
 
לדבריו, כדי למנוע רוגז של ציבור הנוסעים, מחפשת חב' "אגד" להטיל את האשמה על העירייה, ובכל פעם בתירוץ אחר. "שבוע אחד טוען נציג החברה שחסרה תחנה מרכזית בעיר, כשברור לנציג שעל החברה, שהיא גוף מסחרי, להקים תחנה כזו על-חשבונה אם רצונה בכך, וכפי שעשתה זאת בערים אחרות. שבוע לאחר-מכן הטענה היא על הסדרי בטיחות חדשים שהקימה העירייה ברחוב עזרא, באישור משרד התחבורה ומתוך מגמה למנוע עקיפות של אוטובוסים בתחנה במקום זה, כפי שהיו בעבר והיוו מצב של סיכון הולכי-רגל במקום, מה גם שרוב האוטובוסים אינם נצמדים לתחנות, אלא במרחק מהן, וכך נוצרים פקקים", אמר ראש העיריה, הרב יעקב אשר.
 
לדברי אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, במוצאי השבת האחרונה, יצאו המוני אנשים, כמעט באותה שעה, מחצרות אדמורי"ם בדרכם חזרה לירושלים. "בלתי-אפשרי היה אז לקלוט את כל הציבור הענק בבת-אחת, והחברה יכלה לפצל את המסלול, וכדי למנוע לחצים היתה לה אפשרות להעביר חלק מהאוטובוסים במסלול חליפי, אך היא לא פעלה בדרך זו, ושוב מצאה להטיל את האשמה על העירייה".
 
חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה הציע היום, כי עד למציאת פיתרון קבוע, כאשר ישנו צפי לעומס תנועה, על אנשי התנועה של החברות להפעיל כמה נקודות יציאה: באזור תחנת כיבוי אש; ברחוב חזון איש, לכיוון אלוף שדה וברח' ז'בוטינסקי פינת רחוב רבי עקיבא. מנקודות אלו ייצאו האוטובוסים ישירות לכבישים הראשיים, בלא חסימת כל העיר.
 
במידה והעניין לא יפתר מיידית, מציעה העירייה למשרד התחבורה לשקול לפרסם מכרז לקוי התחבורה מבני-ברק ואליה, שטרם יצאו למכרזים, וכפי שנעשה, זאת בערים אחרות ובהצלחה, כשבנוסף לכך, בעקבות המכרזים הוזלו התעריפים בקווים רבים, כך שנוסעי הקווים מבני-ברק, שברובם המוחלט אינם אמידים, ואף רחוקים מכך, יברכו על חברות תחבורה חליפיות בתעריפים מוזלים יותר.