יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

מחלף עד-הלום באשדוד נפתח לתנועה

שנתיים וחצי של עבודות, בעלות של 350 מיליון שקל, יפחית את עומסי התנועה באיזור

יצחק בוסקילה ג' בסיון תשס"ט - 26/05/2009 16:27
החברה הלאומית לדרכים, מעצ, פתחה היום (ג') לתנועה מלאה את מחלף עד הלום החדש, שישמש כניסה דרומית לעיר אשדוד וייצור הפרדה מפלסית בין מסילת הרכבת לכביש. 
 
המחלף שנבנה על כביש מספר 4, נפתח בחלקו לתנועה באוקטובר 2008 ואפשר את העתקת התנועה לתוואי הגשר החדש. עם פתיחת הצומת במתכונתו הסופית, תתבצע הכניסה והיציאה מהעיר, לכל הכיוונים, באמצעות הגשרים החדשים שהוקמו, הרמזור שהוצב בשלב הביניים על הגשר יבוטל והתנועה על הגשר תזרום באופן חופשי.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ, בירך על השלמת הפרויקט. לדבריו, הפרדה מפלסית בין מסילת הרכבת לכביש היא מחויבת המציאות, ועל אחת כמה וכמה בצומת עד הלום, המורכב מבחינה תחבורתית. "הפרדה מפלסית מצילה חיים ואנו פועלים לצמצם ככל שניתן מפגשים תחבורתיים העלולים לסכן חיים", אמר.
 
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, הוסיף כי "ביצוע הפרדה המפלסית היא חלק מהפתרונות התחבורתיים שלנו למניעת תאונות דרכים בכלל ותאונות דרכים המתרחשות בנקודות מפגש כביש-מסילה, בפרט". לדבריו, פתיחת הגשר במתכונתו הסופית תביא לקיצור זמני הנסיעה וביטול עומסי התנועה בכניסה וביציאה מהעיר, שנגרמו בעקבות ירידת מחסומי הרכבת ועצירת התנועה לסירוגין.
 
ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אמר כי פתיחת המחלף הדרומי, מחלף עד הלום, מהווה סנונית ראשונה לפיתוח ושדרוג תשתיות התחבורה בעיר. בקרוב ייפתח גם המחלף הצפוני ואלו יציבו את אשדוד הגדולה במעמד הראוי לה, כעיר דינמית ומודרנית המאפשרת תנועת כלי רכב מהירה ובטוחה, בכניסה וביציאה מהעיר. "בשם תושבי אשדוד וציבור הנהגים ובשם כל האלפים שבאים בשעריה בכל יום, אני מבקש להודות למשרד התחבורה ולחברה הלאומית לדרכים, על המאמץ האינטנסיבי, הארוך והממוקד, בבניית המחלף", הוסיף.
 
פרויקט שדרוג צומת עד הלום בהשקעה של כ-350 מיליון שקל כולל בניית הפרדה מפלסית בין כביש מס' 4 ומסילת הרכבת בכניסה הדרומית לאשדוד, שדרוג כביש מס' 4 בקטע שבין גן יבנה לשדה עוזיה והסדרת הצמתים גן יבנה, אזור התעשייה עד הלום ובגין-סנה. בחברה הלאומית לדרכים ציינו כי מטרות הפרויקט - שיפור מערך התחבורה ותנאי הבטיחות בדרך שבתחומי הפרויקט ושיפור הנגישות לתחנת הרכבת, הושגו והביעו תקווה כי תושבי האזור ומשתמשי הדרך ירגישו זאת כבר בטווח הקצר.
 
העבודות בפרויקט, כללו סלילה, גישור, רמזור, ניקוז, תאורה ופיתוח נופי. כמו כן הוקמו שני גשרים להולכי רגל והגשר הממלוכי שוקם. העבודות החלו בסוף שנת 2006 וארכו כשנתיים וחצי.