יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

העירייה משלמת את החשמל של המוסדות

ראש עיריית בית שמש קרא למנהלי המוסדות להפחית את שכר הלימוד ב-5%

אבי משה ב' בסיון תשס"ט - 25/05/2009 17:24
מנהלי מוסדות החינוך שזומנו לכנס בעיריית בית-שמש, בהשתתפות ראש העיר הרב משה אבוטבול וסקנו הרב שמואל גרינברג, הממונה על החינוך החרדי, לדיון בנושא היערכות לשנה"ל תש"ע, הופתעו לקבל דיווח על השלמת תשלומי העירייה עבור החשמל למוסדות החינוך.
 
"עיריית בית שמש במתכונתה החדשה רואה לזכות ולכבוד לתת שוויון זכויות לכלל תלמידי העיר. העובדה כי הורים בוחרים חינוך חרדי לילדיהם, זה עדיין לא אומר שבשביל כך צריך "להעניש" אותם ולבצע הפלייה בין ילדי העיר", אמר ראש העיר, הרב משה אבוטבול, בכנס של מנהלי המוסדות בלשכתו.
 
הרב אבוטבול, שאחת ממטרותיו המרכזיות היא השוואת תנאי מוסדות החינוך החרדיים בבית-שמש, לפי המתכונת אותה מפעילה העירייה מול כלל המוסדות בעיר, זימן את כל מנהלי המוסדות כדי לקבל את תשלומי העירייה עבור המים והחשמל שצורכים המוסדות.
 
החלטת העירייה לשלם את מלוא הסכום של הוצאות המים והחשמל של המוסדות מהווה בשורה בפני עצמה, שכן עד עתה התשלום היה חלקי בלבד. עתה העירייה לוקחת תחת חסותה את כל ההוצאות האלו, ומדובר בסעיף תקציבי של מילוני שקלים.
 
סגן ראש העיר, הרב שמואל גרינברג, הממונה על החינוך החרדי, עמד בדבריו על המהפכה החינוכית שעוברת בית שמש, כאשר ילדי החינוך החרדים מהווים כיום רוב ילדי העיר, דבר שאמור להילקח בחשבון בכל תוכנית והיערכות שיש. בדבריו הוסיף כי הנכונות של ראש העיר לצאת מגדרו למען המוסדות, היא תוצאה של היותו בעבר מנהל מוסד חינוכי, כך שהוא מכיר היטב את הנטל והקשיים של מנהלי המוסדות, ובוודאי שעבור המנהלים זוהי בשורה, שכן כשיש מישהו מתוך המערכת שמבין את הקשיים, יש תקווה גדולה יותר כי בס"ד יהיו גם פתרונות ראויים, ותוצאות משובחות, הן למען מנהלי המוסדות הנושאים בנטל, והן עבור ציבור ההורים, כפי שמבקש ודואג ראש העיר.
 
הרב גרינברג הודה למנהלי המוסדות על עבודתם הברוכה כל השנה. כן ציין כי הבשורה היום בקרב מנהלי המוסדות היא השוויון בין החינוך החרדי לחינוך הממלכתי בכל נושאי תשלומי החשמל. הרב גרינברג הודיע למנהלי המוסדות כי מלבד תשלומי החשמל, החליט ראש העיר לפטור את מוסדות החינוך גם מתשלומי מים וביוב באופן מלא, מעבר לפטור הקיים בתשלומי הארנונה. בנוסף מנהלי מוסדות החינוך יקבלו לפני פתיחת שנה"ל ציוד וריהוט בסכום של 50 שקל לתלמיד.
 
מנהלי המוסדות קיבלו מהרב גרינברג סקירה בדבר היערכות לשנה"ל תש"ע וראש העיר, בדבריו, שיבח את עבודתו המסורה של סגנו הממונה על החינוך החרדי, על פועלו הברוך למען ילדי בית שמש. כן הודה לחבר מועצת העיר יו"ר ועדת תכנון ובניה, הרב משה מונטג, על פעילותו הברוכה באגף ההנדסה לזירוז בינוי מוסדות החינוך.
 
 במסגרת הדברים הפנה ראש העיר פנייה נרגשת למנהלי המוסדות, באומרו: "העירייה כפי שנוכחתם לראות פועלת ועושה למען המוסדות, אנחנו הופכים כל אבן וכל סעיף כדי לראות מה ניתן לעזור למוסדות. אך מנגד הייתי מצפה שמנהלי המוסדות יבואו לקראת ההורים ויפחיתו את שכר הלימוד לפחות ב-5%. העירייה עוזרת ומסייעת באחוזים גדולים יותר, שכן אנו מכירים את הקשיים של המוסדות, אבל מנגד אסור לשכוח את ההורים, צריך לעשות הכל כדי להקל גם מעליהם את המעמסה הכבדה".
 
מנהלי המוסדות יצאו מהכינוס בסיפוק רב תוך הרגשה כי אכן פני העירייה שונו ומוסדות החינוך מתחילים לקבל את המגיע להם בזכות ולא בחסד, מה שבעבר לא היה קיים כלל. המנהלים הודו נרגשות לראש העיר הרב אבוטבול ולסגנו הרב גרינברג על המאמץ הגדול למען מוסדות החינוך וילדי העיר בית שמש.