יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

ב"ש: עשרות עולים חדשים מארה"ב

בטיסה מיוחדת של ארגון נפש בנפש 100 עולים חדשים מארה"ב הגיעו השבוע לבית שמש. נשיא המדינה וראש עיריית בית שמש קיבלו את פניהם בשדה התעופה

ישראל אייזן, כ"ד באב תש"ע - 04/08/2010 10:28
מאה עולים חדשים מצפון אמריקה הצטרפו השבוע לתושבי העיר בית שמש, בטיסה מיוחדת של למעלה מ-200 עולים במסגרת העלייה המסורתית של ארגון 'נפש בנפש'.

כמידי שנה בשנים האחרונות, מגיעות לארץ טיסות מיוחדות של ארגון נפש בנפש בראשות הרב יהושע פאס מנכ"ל נפש בנפש ותושב העיר בית שמש, אשר מארגן בשיתוף פעולה עם הסוכנות היהודית, עליות מאורגנות ומרוכזות של עולים מצפון אמריקה, כאשר את תהליכי הקליטה בארץ, כולל רישום הילדים למוסדות חינוך ועוד, מסדרים עוד בחו"ל.

במהלך חודשי הקיץ צפויים להגיע עוד שלוש טיסות עולים מיוחדות. בטיסה הנוכחית אף עלה לארץ ספר תורה ששייך לאחד העולים וישכון כבוד באחד מבתי הכנסת ברמת בית שמש.

בטקס קבלת הפנים שנערך בשדה התעופה בלוד לכבוד העולים החדשים, השתתפו נשיא המדינה מר שמעון פרס, וראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול שהגיע בראשות משלחת מטעם עיריית בית שמש, אשר הייתה שותפה בארגון המבצע בחודשים האחרונים וסייעה רבות להקל את תהליכי הבירוקרטיה.

"יום הנחיתה שלכם הוא יום מאושר, אני יכול להגיד זאת בשם כל העם", אמר הנשיא בטקס והוסיף, "בשבילכם זו הייתה נחיתה ובשבילנו זו הייתה המראה. אני בטוח שבואכם לארץ המובטחת תהפוך אותה לארץ מבטיחה. אנו גאים בכם על כך שהחלטתם לשנות את חייכם, על כך שהגעתם לחזק את ישראל ועל כך שאתם רואים בה את האטרקציה שהיא".

ראש עריית בית שמש הרב משה אבוטבול אמר כי "בית שמש גאה להיות עיר קולטת עליה ואנו שמחים ששמעה של בית שמש יצא למרחוק בכל קצוות העולם". עוד ציין כי "בשנים האחרונות בית שמש הינה מהערים המבוקשות ביותר בקרב העולים מארה"ב, צרפת ושאר מדינות אירופה".