יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

גלעד שליט - יקיר בית שמש

מחמם את הלב: במהלך צעדת שליט שהסתיימה בירושלים בסוף השבוע, עברו בני משפחת שליט בבית שמש שם ערכה העירייה עצרת הזדהות ענקית בהשתתפות תושבי בית שמש. במהלך העצרת הוענקה תעודת יקיר העיר בית שמש לגלעד שליט, התעודה הועברה לאביו, נועם

יוסי בלוך, כ"ט בתמוז תש"ע - 11/07/2010 12:49
צעדת שליט שהסתיימה בסוף השבוע שעבר בירושלים עברה לפני כן בעיר בית שמש, כאשר עיריית בית שמש קיבלה את פני משפחת שליט והתומכים הרבים בחמימות רבה, ואף ערכה לכבודם עצרת מרכזית במרכז העיר.
 
בעצרת השתתפו אלפים רבים מתושבי העיר, בראשות ראש העיר ר' משה אבוטבול וסגן ראש הממשלה ושר הפנים ר' אלי ישי, כאשר גולת הכותרת הייתה הענקת תעודת יקיר העיר ואזרחות כבוד של העיר בית שמש לגלעד שליט. את התעודה העניקו ראש העיר וחברי המועצה לאביו, נועם שליט.
 
שר הפנים ויו"ר ש"ס ר' אלי ישי אמר בנאומו בפני בני משפחת שליט ואלפי המשתתפים בעצרת: "הגעתי לכאן בידיעת ראש הממשלה. באתי לחזק את המשפחה, משום שמדובר בצעדה של אחווה ושל ערבות הדדית בעם ישראל. גלעד הוא הבן של כולנו".
 
עוד הצהיר יו"ר ש"ס: "אני מוכן לצאת ולהגיע לכל מקום בעולם גם בעיתוי הזה ולהיפגש עם כל גורם בעולם, כולל חמאס, כדי לשחרר את גלעד. לאחר שגלעד ישתחרר משביו, נכון יהיה לקבוע במסגרת ועדת שמגר כללים לגבי פדיון שבויים. מדהים לראות איך עם ישראל מאוחד ברצון להשיב את גלעד. עד שגלעד לא יהיה איתנו, זה אומר שלא עשינו די".
 
לפני תחילת העצרת אמר שר הפנים, כי "נתניהו יודע שאני פה: אני תומך בעסקה לשחרור לגלעד שליט, בתנאי שכל התנאים יבשילו. אנחנו קיבלנו את הסכמתו של מרן הרב עובדיה יוסף שליט"א, אשר מתפלל לשלומו מדי יום. לא נעשה די כדי להחזיר את שליט לביתו. המסע הוא הדרך הנכונה". שר הפנים הדגיש: "יש לפעול בכל דרך ולעשות את כל המאמצים - אך לא בכל מחיר".
 
ראש עיריית בית שמש ר' משה אבוטבול, נשא את תפילת "אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה", ואמר כי "בית שמש כולה מאוחדת ומלוכדת בציפייה לשובו של גלעד שליט. אנו קוראים לראש הממשלה ולשרי ש"ס להתאחד סביב שחרורו של גלעד".
 
ראש העיר ביקש מהציבור לכוון בתפילת שמונה עשרה במילים "מתיר אסורים" למען שחרורו של גלעד מהשבי, וציין כי ישיבה ברמת בית שמש אף החלה בכתיבת ספר תורה למענו ולזכותו של גלעד.
 
בסיום העצרת הודה נועם שליט בשם משפחתו והתומכים הרבים, ואמר בנאומו: "בבית שמש הרגשנו שותפות אמיתית וקיבלנו תמיכה מכל הלב, בעזרת השם כשנחזור עם גלעד, נעצור בבית שמש".
 
בעקבות שיתוף הפעולה של עיריית בית שמש עם צעדת שליט, הודיע ארגון נפגעי הטרור 'אלמגור' כי "ננקוט צעדים משפטיים נגד ראשי העירייה על שימוש בתשלומי התושבים ותקציבי המדינה לצעדה שמטרתה לחץ פוליטי ציבורי על ראש הממשלה לבצע עסקה עם החמאס ובכל מחיר ולשחרר מחבלים".