יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25/04/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

"עצמה" להורי הילדים המיוחדים

מאות השתתפו בכנס הפתיחה לפורום הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

משה שוורץ י"ז בכסלו תש"ע - 04/12/2009 06:51
היענות מרשימה מצד הורים לילדים בחינוך המיוחד במודיעין-עילית, בכנס פתיחה ל"עצמה" – פורום ההורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים.
 
הפורום הוקם על-ידי קבוצת הורים לילדים מיוחדים ממודיעין-עילית, החדורים ברצון לסייע ככל הניתן למשפחות אלו בשיתוף מחלקת הרווחה המקומית.
 
הכנס נערך במוצאי-שבת פרשת ויצא, על-ידי ההורים החברים בפורום, בשיתוף מחלקת הרווחה בעירייה. השתתפו בו כשלוש מאות הורים שהסבו סביב שולחנות ערוכים לסעודת מלווה מלכה, כדי להמחיש כי איחוד ההורים מהווה כוח שיירתם בע"ה לתועלת מימוש זכויות הילד המיוחד ומשפחתו.
 
ראשון הדוברים, המרא דאתרא הגאון ר' מאיר קסלר שליט"א, עמד על חשיבות הכנס המעיד על הסכמת ההורים לחשיפה ולשיתוף פעולה הנחוצים להקמת פורום זה ולקידום צרכי הילדים ומשפחותיהם.
 
הגאון ר' ישראל זיכרמן שליט"א, רבה של אחוזת ברכפלד, שכיבד אף הוא את הנוכחים בהשתתפותו ובדברי חיזוק, ציטט ממשנת רבו, ראש ישיבת מיר, הגאון ר' חיים שמואלביץ זצ"ל, וחיזק את ההורים בדבר גודל מצוות החסד שהם מקיימים בעצם הטיפול בילדיהם המיוחדים.
 
מזכיר הפורום ר' משה צין, הציג בפני המשתתפים את חברי הפורום ואת הפעילויות בהם יתמקד הפורום בעתיד. כמו כן הודה לחבר העירייה מחזיק תיק הרווחה בעירייה, ר' אליהו מלול ולסגן ראש העיר ר' יעקב ולנשטיין, על תמיכתם בפורום.
 
יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ר' משה גפני, הדגיש בפני הציבור כי הכוח שמרכז ארגון כזה מעצים את יכולותיהם של שליחי הציבור חברי הכנסת בבואם לפעול למען ציבור זה.
 
  

יו"ר הועדה לפניות הציבור של הכנסת, ח"כ ר' אורי מקלב, הציג בפני ציבור ההורים מספר מקרים של שחיקת זכויות הילד המיוחד במוסדות הממשלתיים השונים כגון הביטוח הלאומי ורשויות הרווחה. מקרים אלו היוו דוגמא בלבד למקרים רבים נוספים בהם נפגש וטיפל במסגרת פעילותו בוועדה לפניות הציבור ובכנסת, והמחישו את הצורך בהקמת הפורום ובהשגת מטרותיו.
 
ראש עיריית מודיעין-עילית, ר' יעקב גוטרמן, ציין כי הוא וכל עובדי העירייה הינם שליחי הציבור כאשר דלת כל אחד ואחד מהם פתוחה תמיד לכל פנייה, בקשה או ייעוץ בתחום.
 
הערב הונחה בטוב טעם ר' מתתיהו פינקלשטיין, מחברי הפורום, שהודה בשם הציבור למחלקת הרווחה בניהולה של הגב' מיקי מילר ובפרט לעו"ס הגב' לבנת לבנשטיין ולגב' יהודית לב על מסירותן ותמיכתן בהקמת הפורום. כן העלה על נס את חברת אצ"מ וקופ"ח מאוחדת על חסותם לערב זה.
 
לקראת סוף הערב נערך פאנל שהורכב מחברי הפורום והונחה על-ידי סגן ראש העיר ר' יעקב ולנשטיין. בפאנל הועלו שאלות בסיסיות בנושא זכאות וזכויות הילד המיוחד ומשפחתו וכן שאלות מצד המשתתפים לחברי הפורום. אין ספק כי בתום הערב נותר ההורים בתחושת חיזוק ובכך שמעתה תהיה כתובת ראויה לפניותיהם.