יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

אלעד - על דרך המלך

ראש מועצת אלעד, הרב יצחק עידן, בראיון ל"אתרוג", מסכם שנה ומדבר על הכל

דוד שמואלי ט"ז בחשון תש"ע - 03/11/2009 07:00
"היה קשה, היה מאתגר, אבל ב"ה, אני מרגיש שאנו על דרך המלך". את המשפט האופטימי הזה מספק לנו ראש עירית אלעד, הרב יצחק עידן. את השיחה קיימנו עימו לרגל ציון שנה לכהונתו כראש העיר.
 
שנה חלפה מאז הוקפץ הרב יצחק עידן לעיר אלעד. שנה חלפה מאז טולטלו המערכות בעיר. מבחינתו, הייתה זו שנה קשה. קשה במיוחד. העובדה שאינו יליד העיר הקשתה עליו. גם המאבקים היצריים אליהם נקלע לאורך השנה האחרונה, שלא במתכוון, כמעט והרפו את ידיו. אבל עידן לא אמר נואש. בשיחה עימו עולה התמונה, כי כגודל הקושי כך גודל ההצלחה. עם הרבה מאמץ וההשקעה, עושה רושם, כי הוא הצליח להעלות את העיר אלעד על דרך המלך.
 
בועז לב ארי
ראש העיר הרב יצחק עידן עם אורחים בלשכתו[צלם]

ושלא תטעו. העשייה הציבורית אינה זרה לעידן. כשמשרד הדתות היה בידיים של הרב אשר אוחנה, חלש הרב עידן על המועצות הדתיות בכל רחבי הארץ. בתקופת רה"מ לשעבר יצחק רבין, העמיק את אחיזתו במערכת הפוליטית ועבד בסמיכות לצמרת ש"ס. בעברו אף כיהן כראש המועצה הממונה של חשמונאים. לקראת הבחירות המוניציפאליות האחרונות הובא לעיר אלעד לעמוד בראשה, כחלק מההסכמים שנחתמו בתוככי המפלגות החרדיות.
 
איך אתה מסכם את השנה הראשונה לכהונתך בעיר?
 
"היתה זו שנה פוריה. שנה של הצלחה. ואני מחלק את ההצלחה לשני מישורים: האחד, בתחום מערכת החינוך: הגעתי לעיר הזו כשהיה בה חוסר עצום של כ-50 כיתות לימוד. התקשינו לפתוח את שנת הלימודים הנוכחית. אבל ב"ה התגברנו על הקשיים ופתחנו את שנת הלימודים על הצד היותר טוב".
 
"כמו כן אנו מתעתדים לבנות כעשרה בתי ספר נוספים בעיר. השנה אנו מקווים לגמור כששה-שבעה מתוכם. גם מספר גדול של גני ילדים ייבנה בע"ה בעיר. אנו חותרים לכך, שילדי אלעד לא ייאלצו להיוותר בעת לימודיהם במבנים יבילים".
 
"המישור השני הוא הקצאת שטחי ציבור. לאחרונה מיפינו את כל שטחי הציבור בעיר, ואני מתכוון לשחרר אותם לרווחת כל הקהלים בעיר. העובדה כי זמן רב לא הוקצה אף מבנה ציבור לבית כנסת יצרה מתחים לא פשוטים בעיר. אני מתכוון להפסיק עם זה".
 
אליהו קובין
ילדי העיר מציגים תערוכת סוכות [צלם]

דיברת על פתיחת שנת הלימודים. אנו מבינים שבמשך מספר שבועות נשארו עשרות ילדים בבית ללא קורת גג.
 
"כפי שאמרתי, בתחילה אכן היו בעיות וקשיים. אנשי דלא מעלי עתרו נגדי בבית המשפט ולא אפשרו לי לפתוח את שנת הלימודים כמתבקש. לכן עשרות ילדים נשארו בביתם במשך מספר שבועות. אולם ב"ה הבעיות הוסרו, הכל שב על מקומו בשלום, ושנת הלימודים החלה בצורה טובה ונכוחה".
 
אני מבין שיוזמת מיפוי מבני הציבור בא לעולם בשל התקלה שקרתה תחת ידך בהריסת בית כנסת בעירך.
 
"שטויות. כלי התקשורת שונים עשו מהומה על לא מאומה. מדובר באנשים שבנו בית כנסת ללא היתר. לא רצינו להרוס בית כנסת קיים אלא את ההרחבה שנעשתה באותם ימים. מנהל אגף שפ"ע קיבל קריאה על בית הכנסת שנבנה ברגעים אלו ובמקום מתבצעת יציקת בטון. מנהל האגף שהגיע למקום הבחין שהמקום ריק - מאחר והמקום פונה מספרי קודש בשל עבודות ההרחבה - כשבמקום ישנה יציקת בטון טרייה. ההוראות במקרה הזה הם הריסה מיידית של הבניה".
 
"בדיעבד מתברר שמנהל האגף הוטעה, ואף גבאי בית הכנסת שהיו במקום לא טרחו להודיע לו שמדובר בבית כנסת קיים, שרק הורחב שלא כחוק. לאחר שהעמידו אותנו על טעותנו, בנינו בחזרה את בית הכנסת, למעט ההרחבה".
 
"כעת, לאחר שתחל חלוקת הקרקעות, אני מקווה שאכן יתחילו לבנות את בתי הכנסת, ולא נמצא עצמנו עומדים מול שלדים שאי אפשר לאכלסם מחוסר תקצוב". 
 
עוזי ברק
הרב יצחק עידן עם מנכ"ל מד"א, אלי בין[צלם]

בסוף, מנהל אגף שפ"ע, רמי ארזי, פוטר.
 
"הסיפור הזה נופח מעל לכל פרופורציה. ארזי הוא איש מקצוע מעולה שידע להזיז דברים. היו לו שתי בעיות: האחת, שהוא לא עבד משולב לתקציב. הוא היה הולך על פרויקטים גרנדיוזיים. הייתי אומר לו 'יש לך בשביל זה כך וכך כסף', והוא בתגובה היה מציג לי חשבוניות גבוהות פי כמה ממה שסוכם עימו מראש. הסיבה השנייה הייתה עצמאותו, שככל שחלפו הימים קיבלה ביטוי יותר ויותר בשטח. הוא לא נשמע לתכתיבים. סלחנו לו כמה פעמים עד שזה הפך לבלתי-נסבל".
 
באת מבחוץ. אלעד, יחסית, הייתה לך זרה. כיצד יחסיך עם חברי המועצה?
 
"אכן, לא הכרתי את כל העדות והכתות בעיר. למדתי על כך במרוצת השנה האחרונה. אבל בסך הכל יש לנו יחסי כבוד הדדיים עם כל חברי המועצה, פרט לחבר אחד שאיננו בקואליציה. אמנם יש חברים שפיתחו ציפיות גבוהות, וכעת, שהן אינן ממומשות הם כועסים. אבל זה קורה. קורה שמישהו זועם ורותח. זה נקודתי וזמני. אבל כפי שאמרתי, בסך הכל היחסים מצוינים".
 
אתה מרוצה מתפקוד מנכ"ל העירייה?
 
"הוא איש מקצוע, אם כי הוא עושה את תפקידו מעט באגרסיביות. הוא חושב שרק הוא ישיג תוצאות. אני אמרתי לו שימתן קצת את הטונים".
 
אתה רואה את ייעודך באלעד בתפקיד ראש העיר?
 
"באלעד אשאר. עדיין לא החלטתי באיזה כובע אעשה זאת".
 
תודה רבה.
 
 
  1. 1. אלעד זו עיר שמקיאה את מנהיגיה
    אלעדי 06/11/2009 09:38
    ממליץ לך מר עידן, לעזוב את הנהגת העיר.
    אם תביט בהסטוריה של העיר תווכח שכל מנהיגי העיר נבעטו החוצה.

    קריספל השקיע את כל הונו ומרצו בעיר, ולבסוף עזב את העיר.

    גם את צביקה כהן שכבש את העיר בסערה, בבחירות האחרונות חזר כלעומת שבא.

    ממליץ לך מר עידן, לראות את הדברים ולא לומר "אני לא שייך לסטטיסטיקה הזו".

    בהצלחה!