יום חמישי י"ח באדר ב תשפ"ד 28/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

לראשונה: העירייה תתקצב בתי כנסת

עיריית מודיעין עילית אישרה את התקציב העירוני בסכום של 134 מיליון שקל

משה שוורץ י"ט בתשרי תש"ע - 07/10/2009 10:00
מליאת עיריית מודיעין עילית אישרה פה אחד את תקציב העירייה לשנת 2009 בסך 134 מיליון שקל, גידול בסך 17 מיליון שקל (כ-15%) מתקציב העירייה לשנת 2008. לראשונה, אישרה העירייה מתן תמיכות לבתי הכנסת בעזרה להוצאות השוטפות, שתינתן על-פי קריטריונים שאושרו בועדת התמיכות ואשרו במליאה פה אחד עם אישור תקציב העירייה.
 
בראשית הישיבה סקר ראש העיר הרב יעקב גוטרמן, את הגידול המרשים בתקציב העירייה המתווסף יחד עם התפתחות העיר, אך הדגיש כי תקציב העירייה אינו מדביק את קצב הגידול האמיתי באוכלוסיה ובהתפתחות העיר.
 
עוד הוסיף, כי בפגישה שקיים עם שר הפנים, הרב אלי ישי, ביקש מהשר לבחון בחיוב שינוי תקצוב העיר במענקי המשרד, לאור הממצאים והנתונים שהעלה ב'וועדת שיינין' - ועדה שהוקמה ע"י משרד הפנים, בראשות ד"ר יעקב שיינין, לבחינה מחדש של תקצוב המענקים לרשויות המקומיות ע"י משרד הפנים.
 
בהקשר לכך ציין, כי בהופעתו בפני חברי 'ועדת שיינין', הציג את הנתונים הקיימים כיום על-פיהם מתקצב משרד הפנים את המענקים לרשויות המקומיות, הגורמים לעוול וקיפוח תקציבי משווע, מאחר והם מחושבים עפ"י פרמטרים שמלכתחילה מתעלמים מנתונים בסיסיים לצורך תקצוב נכון, כגון קצב הגידול המהיר והמבורך באוכלוסיה בערים החרדיות, וכן את האחוזים הגבוהים של אוכלוסיה צעירה מגיל 0-18. "לו היו מובאים מלכתחילה נתונים אלו בתקצוב מענקי משרד הפנים, הערים החרדיות היו זוכות לחלוקה צודקת בתקציבי המדינה, ומביאה בפועל לתוספת תקציב משמעותית שהייתה נותנת מענה לצרכים האמיתיים", אמר.  
 
בהמשך הישיבה, אמר רה"ע כי נוכח העול הכבד המונח כיום על כתפי הציבור והגבאים בהוצאות השוטפות של בתי הכנסת, ולאחרונה עם ייקור תעריף המים, הוא מבקש את אישור המליאה למתן תמיכות לבתי הכנסת בעיר, עפ"י הקריטריונים שאישרה וועדת התמיכות. ההצעה אושרה פה אחד, יחד עם אישור התקציב.
 
חברי העירייה שיבחו בדבריהם את הזכות שנפלה לידם לאשר בערב יום הכיפורים תקציב עירייה יחד עם סיוע כה חשוב לבתי הכנסת, שיביא לשפע ברכה והצלחה בניהול תקציב של עיר בני התורה.
 
גזבר העירייה הודיע כי בימים הקרובים יפורסמו ההנחיות והקריטריונים להגשת הבקשות למתן התמיכה.
 
ובתוך כך, לקראת השנה החדשה, נכנס ראש העיר מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן, למעונו של מרן הגאון רבי יוסף שלום אלישיב שליט"א, לביקור ממושך. במהלך הביקור קיבל הרב גוטרמן את הכוונתו וברכתו המיוחדת של מרן שליט"א, על פעילותו הברוכה לצרכי התושבים, לקראת השנה החדשה.