יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

"החינוך החרדי עדיין מופלה לרעה"

מנהל האגף לחינוך המוכר שאינו רשמי, מר יהודה פינסקי, סייר בעיר בית-שמש

אבי משה כ"ה בתשרי תש"ע - 13/10/2009 11:20
אגף החינוך החרדי בעיריית בית שמש קיים ישיבת עבודה וסיור מקצועי בהשתתפות ראש העיר הרב משה אבוטבול, סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג ממונה החינוך החרדי, חבר מועצת העיר הרב ראובן כהן ממונה חינוך תורני ומנהל אגף החינוך מר קלמו בוזנח. מטעם משרד החינוך השתתפו בסיור מנהל האגף לחינוך המוכר שאינו רשמי, מר יהודה פינסקי, מר זאב בן דוד מנהל אגף כח אדם במוכר שאינו רשמי והגב' ציפי פיונטק מפקחת החינוך המיוחד באגף המוכר שאינו רשמי, במטרה לעמוד מקרוב על צרכי החינוך החרדי בבית שמש בכלל ובחינוך המיוחד בפרט וללמוד על מסגרות מיוחדות בעיר במוסדות החינוך החרדי.
 
הביקור החל בישיבת עבודה בלשכת רה"ע אשר סקר את התפתחותה המיוחדת של אוכלוסיית העיר והצרכים המיוחדים של החינוך החרדי. הרב שמואל גרינברג סגן ראש העיר והממונה על החינוך חרדי סקר את הגידול העצום של החינוך החרדי והציג את הבעיות הקשות של מוסדות החינוך החרדי מול משרד החינוך החל מהמצוקה הקשה בכיתות תקניות וחוסר במבני חינוך ועד בעיות אפליה בתקצוב החינוך החרדי בנושאים שונים, בעוד שהחינוך הפורמאלי במגזר הכללי שוהה במבנים ריקים למחצה.
 
כן ביקש את סיועו של מר פינסקי מנהל האגף לחינוך החרדי לדאוג להוספת תקנים לקב"סים ומדריכי קידום נוער וכדו'.
 
הרב ראובן כהן, הממונה על החינוך התורני ציין את שת"פ עם המשרד וביקש לדאוג לתקנים לקבסי"ם נוספים למגזר החרדי.
 
מנהל אגף החינוך בעיריית בית שמש, מר קלמו בוזנח פירט בפני המשתתפים את היעדים שהציבה לעצמה מערכת החינוך בבית שמש אשר ביניהם ניתן דגש על שילוב תלמידים עולים ומתן מענה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
 
מר יהודה פינסקי ציין כי האגף בראשותו נערך לשינוי מהותי במבנה הארגוני, והוא מיישם מדיניות חדשה אותה טבע, בהתאם לכך האגף יעסוק בצרכי החינוך החרדי בכל התחומים כן הודיע כי נקבע פיילוט לבדיקה מחודשת של מספר ערים בהם העיר בית שמש,
 
בתום ישיבת עבודה בלשכת ראש העיר יצאה המשלחת לסיור עבודה במשך מספר שעות במוסדות החינוך בעיר. בכל מקום הובאו ההדגשים המיוחדים הנדרשים למוסדות החינוך החרדי.
 
בביקור בבית הספר של החינוך העצמאי 'בית יעקב הרמה', הביעו המשתתפים את התרשמותם העזה מהיצירתיות, ההתייעלות והמקצועיות, ההשקעה הרבה שניכרת בתלמידים. הפתעה של ממש הייתה בכיתת האולפן שמסייעת לקליטת תלמידות עולות מחו"ל.
 
משם המשיכו לביקור בת"ת "סוכת דוד" בראשות הרב בצרי שליט"א, שם פגשו בתלמידים והתרשמו מהצפיפות הקשה הקיימת במקום.
 
בביקור בגני 'פתחיה' לחינוך מיוחד במתחם מוסדות החינוך ברחוב נחל ערוגות, ציין הרב יצחק גולדקנוף, מנהל רשת גנ"י פתחיה, את הפעילות המיוחדת המתבצעת במקום, שנותנת מענה לצרכים הייחודיים של ילדי הגנים הזקוקים לסיוע וליווי מקצועי.
 
ביציאתם ראו את מצוקתם הקשה של 7 מוסדות השוכנים באתר הקראוונים ברח' נחל ערוגות בהם מוסדות וותיקים כגון ת"ת "וזאת ליהודה", ת"ת תשב"ר, ת"ת משכנות יעקב, גנ"י תורת אליהו, גנ"י בית יעקב, גנ"י פתחיה ובית יעקב דרכי רחל. מנהלי המוסדות שהשתתפו במפגש העלו כולם את המצוקה הקשה באתר. 
 
משם המשיכה המשלחת לבית הספר של החינוך העצמאי 'בית יעקב משכנות דעת'. גם שם עמד סגן ראש העיר הרב שמואל גרינברג על המצוקה הקשה שיש לבית הספר ועל הצפיפות שבה לומדים הילדים, והזכיר שבית הספר זה היה אמור להיכנס לבית ספר חילוני שכמעט ריק מתלמידים הנמצא לא רחוק, בלב שכונה חרדית, ובעז"ה לשנה הבאה הובטח להם המבנה ע"י משרד החינוך. לאחר מכן צפו בכיתה המקדמת שנפחה זה עתה בביה"ס משכנות דעת ובנות הדסה. 
 
בביה"ס חיי שרה התקיימה ישיבת עבודה עם מנהלת ביה"ס שם עלתה המצוקה הקשה והחוסר בכיתות תקניות כן צוין בפני מר פינסקי כי בשנה"ל הבאה מתכוונים לפתוח סמינר לכיתות י"ג י"ד.
 
ביקור מרגש במיוחד נערך במוסדות מגן הלב לחינוך המיוחד שם ראו כל הנוכחים בפעילות הברוכה הנעשית בין כתלי המוסד.
 
בתום הביקור הזמין מר פינסקי את צוות אגף החינוך, ראש העיר, סגנו והממונים על החינוך לפגישה נוספת במשרדו, שם יתן תשובות על בקשות העירייה.
 
בסיור השתתפו עוד מר דוד סיטבון סמנכ"ל העירייה, הרב שלמה ברילנט, מנהלי מוסדות הרב צבי רבינסקי מנהל רשת התתי"ם תורת הבית, הרב דוד טקשה מנהל מוסדות תורת אליהו, הרב חנוך דרנגר מנהל גנ"י בית יעקב, הרב יוסי גולדהירש עוזר סגן ראש העיר, הרב מרדכי פיין מנהל ת"ת תשב"ר הגב' בתיה וויס מנהלת בית יעקב הרמה, הגב' רבקה גינצבורג מנהלת בית יעקב משנות דעת, הגב' סבן מנהלת ביה"ס חיי שרה, הרב דלאל מנהל ביה"ס בנות הדסה.
 [צלם]
 [צלם]
 [צלם]