יום שישי י"ט באדר ב תשפ"ד 29/03/2024
חפש
  • טורקיה על המשט: תקרית בין ידידות

    דיפלומטים טורקיים שהגיעו לוושינגטון הסבירו, כי טורקיה תמשיך לנהל יחסים דיפלומטים קרובים עם ישראל, וכי היא רואה את תקרית המשט כ"תקרית בין ידידות". ההבהרה מגיעה על רקע אזהרתו של אובמה לארדואן

    להמשך...

בראי היום

  • חג הסוכות

    Nati Shohat

    חג הסוכות משופע במצוות רבות, מצוות סוכה מצוות ארבעת המינים ומצוות שמחת החג, מצוות חג זה חביבות ביותר על עם ישראל שמזיל מאונו והונו לקיים את מצוות החג בהידור.

    למאמר המלא...

מקומון

  • מי מתנכל למשרד התברואה?

    שמואל בן ישי - חדשות 24

    גורמים עוינים הציתו אש זדונית שכילתה את משרד אגף התברואה בעיריית ירושלים. המשטרה בודקת את הקשר בין המקרה למקרי האלימות האחרים שנראו בימים האחרונים בירושלים

    לכתבה המלאה...

נסיונות

  • וויתרתם? תקבלו

    לכתבה המלאה...

מקום ואתר

  • הכל אודות ים המוות

    Yechiel

    בימים האחרונים מנפץ מד"א את התובנה, לפיה אי אפשר לטבוע בים המלח, בגלל הציפה שבו. מסתבר שהסיבות לטביעה בו הן אחרות לגמרי, ורק השנה מת בו אדם אחד. יחיאל בראון מספר הכל אודות הקבר הכי נמוך בעולם. מרתק

    לכתבה המלאה...

הצטרף לרשימת תפוצה

נא הכנס מייל תקני
הרשם
הצטרפותכם לרשימת התפוצה – לכבוד היא לנו, בקרוב יחד עם השקתה של מערכת העדכונים והמידע תעודכנו יחד עם עשרות אלפי המצטרפים שנרשמו כבר.
בברכה מערכת 'עולם התורה'

מקומון

תוקם לשכת תעסוקה במודיעין עילית

כך הודיע שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, בביקור בעיר, בה הושקעו 60 מיליון שקל לתעסוקה

משה שוורץ כ"ז באב תשס"ט - 17/08/2009 21:27
בביקור מיוחד שערך שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, במודיעין עילית, הודיע כי נענה לבקשת רה"ע הרב יעקב גוטרמן, על הקמת לשכת "שירות התעסוקה" במודיעין עילית כפי שקיים בערים הגדולות, וכי יבחן באופן חיובי את בקשתו לסבסוד צהרונים גם לעובדות פחות מ-32 שעות שבועיות, ויפעל להתאמת החופשות במעונות יום, משפחתונים וצהרונים לימי בין הזמנים של האברכים בכוללים ובמוסדות התורה. כן בישר על תוספת תקנים לפתיחת משפחתונים ומעונות בעיר, מלבד 170 משפחתונים ומעונות הפועלים כיום. כמו"כ גילה השר, כי פרויקט התעסוקה במודיעין עילית תוקצב עד היום ע"י משרד התמ"ת בכ-60 מיליון שקל.
 
הדברים נאמרו בישיבת עבודה בתום סיור מקצועי שערך שר התמ"ת במודיעין עילית יחד עם סגנית השר ח"כ אורית נוקד ובכירי משרדו, משה לביאן, סמנכ"ל משרד התמ"ת; אשר שטרית, סגן מנהל מרכז השקעות; איתי יחזקאלי, חשב מרכז השקעות; גב' נאוה זקן, ממונת מחוזת י-ם; יוסי דנקונה, מנהל מינהל תעשיות עתירות ידע; יגאל יוסף, מנהל מינהל איזורי פיתוח; תמר אלמוג, מנהלת אגף מעונות יום; שלום בן משה, מנהל האגף להכשרה מקצועית; יוסי פרחי, מנכ"ל שירות התעסוקה; רועי אבידור, יועץ לשר, בו עמד מקרוב על צרכי העיר. בישיבה הועלו דרישות מהותיות הנוגעות למען הציבור החרדי בכלל ולתושבי העיר בפרט.
 
הביקור נפתח בלשכת רה"ע ולאחר מכן נערך סיור באשכול הפיס, במרכז ב"בת נדיב", ב"מרכז החרדי להכשרה מקצועית" ובמרכזי התעסוקה.
 
בישיבת עבודה שנערכה בחדר הישיבות בחברת "מטריקס", בהשתתפות מנהלי החברה, הודיע בן אליעזר, כי הנחה את משרדו שבכל הנושאים הקשורים לקידום הפרויקטים במודיעין עילית לא ימתינו, ובאם מתעוררת בעיית תקציב הוא יפתור אותה.
 
במהלך הישיבה העלה ראש העיר הרב גוטרמן מספר נושאים הדורשים את אישורו והתערבותו של השר. ראשית ציין את הבעיה הקשה והידועה בהצפת נתוני התעסוקה בציבור החרדי בכלל ובמודיעין עילית בפרט, שאינם תואמים את המציאות. חוסר הנתונים מורגש במגוון נושאים, בין היתר בכך שאין אפשרות למדוד את היקף ההצלחה אודות קליטתן של עובדות ורמת הכנסתן, שיאפשר לכל הגורמים המעוניינים להשקיע בפתיחת חברות במודיעין עילית ובכל מקום, להסתמך על נתונים רשמיים ולא רק על נתונים שיש בידי העירייה. בהתאם לכך קרא לשר להוביל את הנושא מטעם הממשלה כפרויקט לאומי לסנכרון מתואם בין כל הגופים הנוגעים בדבר, כגון ביטוח הלאומי, מס הכנסה שירות התעסוקה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומנהל הכנסות המדינה.
 
כן ביקש שבמכרזים היוצאים ע"י משרדי הממשלה לאספקת שירותים שונים, יופיע תנאי המחייב את החברות שיזכו במכרזים שהעבודה לאספקת השירות תינתן ע"י עובדים בישראל בלבד. הוא הצביע על האבסורד שהממשלה הדואגת לעידוד התעסוקה בישראל נותנת את האפשרות שחברות יוציאו את העבודות לעובדים מחו"ל. בעניין זה אמר בן אליעזר, כי בסופו של דבר הקובע במכרזים הוא העלות מול התועלת, אך למרות זאת מודיעין עילית גם בנושא זה יכולה להוות מודל ייחודי לכדאיות להשארת עבודה בישראל ולתחרות מול העסקת עובדים מהודו, אוקראינה וכו'.
 

צילום: דוברות העיריה
הייתקע שופר במודיעין עילית - והשר לא יחרד? מנכ"ל העירייה מדגים כיצד תוקעים בשופר צלם

נושא נוסף שהועלה היה הקמת לשכת שירות תעסוקה בעיר, כשהיום המצב הוא שלשכת רה"ע מתפקדת בין היתר כלשכת שירות תעסוקה, ומזכירות הלשכה מראיינות את דורשי העבודה בעיר ומתווכות בינן לחברות התעסוקה. "הקמת לשכת שירות תעסוקה כפי שקיים בערים הגדולות תייעל את כל הפעילות הזו ותאפשר מציאת עבודה בעוד מגוון תחומים למחפשות התעסוקה", טען. בן אליעזר נענה לפנייה ואישר את הקמת הלשכה באופן מיידי.
 
בהזדמנות זו הודה שוב הרב גוטרמן לבן אליעזר, על שנענה לפנייתו לסבסוד הצהרונים בכל הערים הנמצאות באשכול הפריפריאלי מ-1 עד 4 עפ"י מדד הלמ"ס. כן הדגיש, כי "לשמחתנו אין בעיה של תעסוקה לגברים במודיעין עילית, משום שזו עיר של אברכים השמחים לעמול בתורה ומעריכים את מסירותן של הנשים בעזרה בפרנסת הבית, לאור התנאים המיוחדים שנוצרו בעיר המאפשרים לעבוד קרוב לבית באווירה מתאימה, כשהילדים ממשיכים לקבל את הטיפול הראוי להם".
 
נעל את הישיבה במילים חמות השר בן אליעזר, שאמר כי "זו אינה הפעם הראשונה שאני מבקר פה, וגם לא הפעם הראשונה שאני אומר שתענוג עבורי להיות פה, כי הרב גוטרמן הוא אחד מהאנשים הבולדוזרים שאינו חדל מלפעול עד שהוא רואה את התוצאות, עושה את עבודתו נאמנה ומוביל מגמות חיוביות שחלקם אינן ידועות לציבור. לכן אעמוד לצידכם וכשאתם נתקלים בבעיה תעלו אלי, תפקידי הוא לפתור בעיות ולהזיז חסמים".
 
סגנית השר, ח"כ אורית נוקד, אמרה כי "אחד מיעדי המשרד הוא לעודד כמה שיותר נשים להצטרף למעגל העבודה. התרגשתי לראות שהעיר מהווה מודל ייחודי ומצליח של תעסוקת נשים. אני בטוחה כי ניתן יהיה לשכפל מודל זה גם למגזרים אחרים".
 
בתום הדברים הגיש מנכ"ל העירייה, הרב יאיר קירשבוים, שופר כמתנת הוקרה בשם רה"ע לשר בן אליעזר, על פועלו הרב למען הציבור החרדי בכלל ולמען תושבי מודיעין עילית בפרט.
 
בדבריו ציין הרב קירשבוים, את הקשר בין תאריך ביקור השר לבין רבי יוסף חיים זיע"א - הבן איש חי, שיום הולדתו חל היום בתאריך כ"ז אב התקצ"ד לפני 175 שנה, והשר הינו אחד מצאצאיו שעלה מבגדד שבעיראק. כמו"כ, הוסיף כי ב-י"ג אלול ימלאו 100 שנה לפטירתו של הבן איש חי. השר שהופתע, התרגש מאוד למשמע הדברים והודה בחום על התשורה. "היה כדאי לבא לכאן, במודיעין עילית ישנן הפתעות מרגשות", הפטיר.
 
בסיור השתתפו בנוסף מ"מ רה"ע הרב גדעון הכהן, סגני רה"ע הרב יעקב ולנשטיין והרב אליהו מלול, וחברי העירייה הרב נחום גיטלר והרב גולן חסידי, ובכירי עובדי העירייה.
  1. 1. קטעים
    ברכפלדי 17/08/2009 21:43
    קטעים עם היאיר קירשבוים הזה.
    הוא יודע לגנוב תמיד את ההצגה.
    כלהכבוד.